سافت استارتر چیست ؟ بررسی اجمالی سافت استارتر یا راه انداز نرم

سافت استارتر چیست؟ معایب و مزایای استفاده از سافت استارتر کدامند؟

لیست قیمت سافت استارتر زیمنس

مقدمه

روش‌های کاملا متفاوتی برای راه‌اندازی یک موتور الکتریکی مانند « مستقیم یا دایرکت (DOL) »، « ستاره مثلث (Start-Delta) »، « اضافه کردن مقاومت در مدار استاتور »، « کمپانساتور یا اتو ترانسفورماتور متغیر (Auto Transformer) » ، « اضافه کردن مقاومت در مدار روتور موتورهای روتور سیم پیچی شده » و یا استفاده از دستگاه‌ های الکترونیکی قدرت مانند «VFD» وجود دارد. “Soft Starter” هم یکی از روش های راه اندازی موتورها میباشد که هر روشی کاربردها و مزایای خاص خود را دارد.

در این مقاله قصد داریم در میان همه روش های موجود، روش استفاده از “Soft Starter” را مورد بحث قرار دهیم. حال به این موضوع می پردازیم که سافت استارتر یا راه انداز نرم چیست؟

سافت استارتر یا راه انداز نرم چیست؟ مبانی سافت استارتر

هنگامی که موتورها در راه اندازی اولیه تا سرعت کامل اسمی شتاب می گیرند، اغلب به مقدار زیادی انرژی | الکتریسیته نیاز دارند. یک استارت نرم برای کاهش جریان های آنی و محدود کردن گشتاور استفاده می شود، چرا که بدین صورت از تجهیزات خود محافظت کرده اید، عمر موتور خود را افزایش و گرمایش موتور را با شروع و توقف مکرر کاهش داده اید.

بنابراین، یک استارت نرم شتاب ملایم تا سرعت کامل را فراهم می کند و فقط در هنگام راه اندازی از آن ها استفاده می شود. این شروع تدریجی با افزایش ولتاژ اولیه به موتور حاصل می شود.

از استارت‌های نرم در سیستم هایی استفاده می کنیم که در هنگام راه‌اندازی اولیه به کنترل سرعت و گشتاور نیاز دارند و یا سیستم های نیازمند به کاهش جریان‌های آنی راه‌اندازی که با یک موتور بزرگ مرتبط است. هنگامی که یک سیستم مکانیکی (مانند نوار نقاله ها، سیستم های تسمه محور، چرخ دنده ها و غیره) نیاز به استارت ملایم برای کاهش گشتاور و انرژی مکانیکی و تنش با راه اندازی معمولی دارد، می توانیم از یک استارتر نرم | سافت استارتر استفاده کنیم. همچنین می‌توانیم از سافت استارترها جهت حذف نوسانات فشار ناشی از سیستم‌های لوله‌کشی و به کارگیری آن در پمپ ها استفاده کرد.

سافت استارترهای الکتریکی ، ولتاژ و در نتیجه جریان ورودی به موتور را کاهش می دهند.بوسیله ی سافت استارترها یک تا سه فاز را می توان کنترل کرد، با این حال کنترل سه فاز معمولا نتیجه مطلوب تری ارائه می دهد. در حالت خاموش ، تریستورها جریان را محدود می کنند، اما در حالت عادی روشن، هر مقدار جریانی را مجاز می کنند. تریستورها در حین افزایش آنی سطح شیب دار، کنترل می شوند و کنتاکتورهای بای پس، پس از دستیابی به حداکثر سرعت برای افزایش بازده کلی، متصل می شوند. اگر سیستم هایی دارید که فقط در هنگام راه‌اندازی موتور به کنترل سرعت و گشتاور نیاز دارند، سافت استارت های نرم اغلب انتخاب اقتصادی‌ تری هستند.

استارتر های نرم موتور شما را از آسیب های احتمالی محافظت می کنند و در عین حال با کاهش گرمایش ناشی از استارت/ توقف مکرر، کاهش اصطکاک مکانیکی روی موتور و افزایش طول عمر موتور الکتریکی و کل سیستم، طول عمر موتور الکتریکی شما را افزایش می دهند.

سافت استارتر و گردگیر ، مبانی سافت استارتر

جریان اولیه و آنی زیاد همچنین تقاضای زیادی را برای سیستم تامین برق ایجاد می کند که منجر به هزینه اضافی می شود. سافت استارترها برای موتورها معمولا در کاربردهای صنعتی نیز که دارای جریان و بار اینرسی بالا هستند و نیاز به جریان زیادی دارند، استفاده می شود.

نحوه عملکرد سافت استارتر

مطالعات نشان داده است که اکثر موتورهای الکتریکی مورد استفاده در کاربردهای صنعتی از هیچ گونه کنترلی بجز کلیدزنی ساده الکترومکانیکی استفاده نمی کنند. این منجر به افزایش سایش ماشین می شود زیرا شتاب سریع باعث آسیب رساندن به گشتاورهای گذرا و جریان های پیک بالا می شود. سافت استارتر با کنترل اعمال جریان در هنگام شتاب و کاهش سرعت، این مشکل را حل می کند.

در هنگام استارت مستقیم، جریان مصرفی موتور معمولا بین ۶ تا ۸ برابر جریان نامی است. این جریان آنی نامیده می شود. جریان آنی به صورت مکانیکی و الکتریکی موتور را وادار به حرکت می کند. یک راه‌انداز نرم، جریان‌های آنی بالا را محدود می‌کند. در واقع سافت استارتر یک رمپ تدریجی است و یک توقف را در جایی که توقف ناگهانی در تجهیزات متصل لازم است، ایجاد می کند.

اثرات منفی جریان آنی و توقف ناگهانی

  • کمربندهای لغزنده
  • ساییدگی و پارگی شدید در کوپلینگ ها، گیربکس ها و یاتاقان ها
  • جریان راه اندازی بالا
  • نوسانات فشار و چکش آب در سیستم های لوله
  • آسیب به مواد و محصولات

شرح نحوه عملکرد سافت استارتر

هنگام اجرای یک استارت نرم، سیگنالی به تریستورها ارسال می شود به طوری که تنها آخرین قسمت از هر نیم دوره منحنی سینوسی ولتاژ از آن عبور می کند. در هنگام شروع، سیگنال زودتر و زودتر ارسال می شود و به بخش بزرگتر و بزرگتری از ولتاژ اجازه عبور از تریستورها می دهد. در نهایت سیگنال شلیک دقیقا پس از عبور از صفر ارسال می شود و اجازه عبور 100% ولتاژ را می دهد.

سافت استارتر چیست؟ | soft starter

هنگام اجرای یک توقف نرم، برعکس اتفاق می افتد. ابتدا ولتاژ کامل از تریستورها عبور می کند و با ادامه توقف، سیگنال شلیک دیرتر ارسال می شود و بعدا اجازه می دهد تا ولتاژ کمتر و کمتری از آن عبور کند تا به ولتاژ پایان برسد. سپس دیگر ولتاژی به موتور اعمال نمی شود و موتور متوقف می شود.

انواع سیم کشی سافت استارتر

اتصال استاندارد (اتصال درون خطی)

کنترل های جداسازی و محافظت از موتور به سادگی به صورت سری با سافت استارتر متصل می شوند. موتور با سه سیم به سافت استارتر متصل می شود.

اتصال داخل مثلث

فازهای سافت استارتر به صورت سری با سیم پیچ های جداگانه موتور متصل می شوند. بدین صورت سافت استارتر فقط باید جریان فاز را حمل کند که حدود 58 درصد جریان نامی موتور است. اتصال داخل مثلث را می توان فقط برای استارت های کنترل شده سه فاز اعمال کرد.

نمودار سیم کشی سافت استارتر

سافت استارتر چیست؟ | soft starter

مزایای استفاده از سافت استارتر

جریان راه اندازی کم

استارترهای نرم شتاب را در هنگام راه اندازی کنترل می کنند. یک موتور معمولی ولتاژ پایین به شش تا هفت برابر جریان نامی خود در هنگام راه اندازی نیاز دارد. سافت استارتر معمولا می تواند این نیازها را به دو و نیم تا چهار برابر جریان نامی موتور در هنگام راه اندازی موتور کاهش دهد. مزیت چنین فرآیندی افزایش طول عمر سیستم است زیرا فشار مکانیکی روی موتور و شفت و همچنین تنش های الکترودینامیکی روی کابل های برق و شبکه توزیع برق کاهش یافته است.

عملکرد توقف نرم

همچنین می‌توان موتور را به صورت نرم متوقف کرد زیرا استارتر های نرم می‌توانند به تدریج موتور را به حالت توقف کنترل‌شده و ایمن کاهش دهند. ترکیب موتورهای الکتریکی با یک استارت نرم نه تنها خطر راه اندازی، شکستگی و زمان تعمیر و نگهداری موتور را کاهش می دهد، بلکه راندمان تولید شما را افزایش می دهد و منجر به توقف می شود.

حوزه های کاربردی گسترده

استارترهای نرم را می توان تقریبا در همه کاربردهایی که موتور وجود دارد استفاده کرد. رایج ترین کاربردها در مواردی که شروع کننده های نرم مورد نیاز است: فن محوری، اره نواری، رانش کمانی، فن گریز از مرکز، پمپ گریز از مرکز، اره مدور، کمپرسور، تسمه نقاله، سنگ شکن، برش، پله برقی، آسیاب، پمپ فشار بالا، پمپ هیدرولیک، آسانسور/آسانسور، آسیاب.

عملکردهای حفاظت از مدار و موتور

استارتر های نرم با استفاده از منحنی‌های حرارتی از پیش تعیین‌شده، قابل انتخاب برای کلاس‌های حفاظتی مختلف، استفاده از پروب‌های PTC و انجام نظارت فاز، از موتورها محافظت می‌کنند. علاوه بر این، سافت استارترها با استفاده از حفاظت زیر بار، حفاظت جریان اضافه، حفاظت روتور قفل شده و غیره از ماشین ها محافظت می کنند. این پارامترهای حفاظتی را می توان از واحد کنترل سافت استارتر تنظیم کرد.

سایش مکانیکی کمتر

در کاربردهایی مانند پمپ‌ها و کمپرسورها، که می‌توانند برای حفظ جریان‌ها یا فشارهای فرآیند حیاتی به استارت‌های زیادی در ساعت نیاز داشته باشند، این جریان‌های راه‌اندازی کاهش‌یافته منجر به گرمایش موتور به‌ طور قابل‌توجهی و عمر طولانی‌تر موتور می‌شود. افزایش ملایم گشتاور موتور در هنگام راه اندازی موتور نیز می تواند عمر تجهیزات تسمه محور و دنده مکانیکی را افزایش دهد. شتاب و کاهش سرعت نرم، سایش تسمه، چرخ دنده، زنجیر، کلاچ، شفت و یاتاقان را کاهش می دهد.

محافظت از شیب و سنبله

سافت استارتر افت ولتاژ سیستم توزیع را هنگام راه اندازی به حداقل می رساند. این باعث ایجاد اختلال کمتر در شبکه برق می شود. همچنین از جهش های ولتاژ خطرناک محافظت می کند زیرا جریان کمتری از منبع تغذیه خط کشیده می شود. این بدان معنی است که می توان به طور قابل اعتماد از افت ولتاژ خط جلوگیری کرد.

صرفه جویی در زمان

صرفه جویی در زمان در استفاده از استارترهای نرم از طریق یک روش راه اندازی سریع و آسان، طراحی عملیاتی کاربر پسند، عمر طولانی تر تجهیزات سیستم و ایمنی بهبود یافته حاصل می شود. علاوه بر این، یک سافت استارتر تقریبا به هیچ تعمیر و نگهداری دیگری به جز تمیز و شفاف نگه داشتن دریچه های فن نیاز ندارد.

بدون هارمونیک

تصور غلطی وجود دارد که سافت استارتر هارمونیک ها را به شبکه القا می کند. با این حال، کنتاکتور بای پس در طول عملیات پیوسته درگیر خواهد بود که در آن جریان از کنتاکتوری که کمترین مقاومت را دارد عبور می کند. از این رو سافت استارترها هیچ کمکی به هارمونیک ها در شبکه ندارند.

کنتاکتور چیست

مطالعه بیشتر ، کنتاکتور

چنانچه مایلید با کنتاکتور آشنا شوید می توانید با استفاده از لینک روبرو به صفحه معرفی کنتاکتور وارد شده و هر چه درباره کنتاکتور احتیاج دارید را در این صفحه مطالعه کرده و بیابید.
کنتاکتور چیست

کاهش کوبیدن آب

گزینه کنترل پمپ با الگوریتم های پیچیده پمپ در شروع و توقف که نوسانات فشاری را که باعث ایجاد چکش آب می شود به حداقل می رساند. گزینه کنترل پمپ، عمر پمپ و سیستم های لوله کشی را به حداکثر می رساند در حالی که زمان خرابی ناشی از خرابی سیستم را به حداقل می رساند.

بدون خنک کننده اضافی و صرفه جویی در سیم

کنتاکتورهای بای پس داخلی و حفاظت از اضافه بار نیاز به دستگاه های اضافی را برطرف می کنند، اندازه محفظه را کاهش می دهند، زمان نصب و سیم کشی را به حداقل می رسانند و اندازه و هزینه کلی مونتاژ را کاهش می دهند. بای پس یکپارچه اتلاف حرارت بسیار کم را تضمین می کند، بنابراین نه محصول و نه محفظه شما بیش از حد گرم نمی شود. این به جلوگیری از نیاز به تهویه خنک کننده کمک می کند.

صرفه جویی در هزینه و انرژی

استارترهای نرم هنوز هم اقتصادی ترین راه حل در کاربردهای سرعت ثابت هستند. کاهش جریان آنی در هنگام راه‌اندازی می‌تواند منجر به کاهش قبوض آب و برق به دلیل کاهش هزینه‌های تقاضای اوج جریان شود. توان جذب شده توسط موتور در راه اندازی مستقیم مقادیر مضرب جریان نامی (In) دریافت می کند و در نتیجه باعث اتلاف انرژی می شود. سافت استارتر این اثر را کاهش می‌دهد و تا زمانی که فرآیند راه‌اندازی کامل نشود، جریان مقادیر تاثیرگذار را نشان نمی‌دهد.

گزینه های ارتباطی سافت استارتر

پارامترهای عملیاتی سیستم را می توان در سطح سازمانی از طریق یک شبکه ارتباطی نظارت کرد. می‌توانید با ارائه داده‌هایی برای مدیریت فرآیند و تشخیص‌های پیشگیرانه، زمان کار را افزایش دهید. استارترهای نرم انواع مختلفی از گزینه های ارتباطی، از جمله Modbus ، Ethernet، ControlNet™، DeviceNet، و PROFIBUS™ را ارائه می دهند.

گزینه اتصال داخل مثلث در سافت استارتر

برخی از سافت استارتر های نرم را می توان به صورت مثلث به موتور متصل کرد. از آنجایی که جریان جریان در داخل دلتا 58 درصد جریان خط است، می توان از یک سافت استارتر بسیار کوچکتر استفاده کرد که مزیت های هزینه سافت را بیشتر می کند.

اتلاف حرارت کمتر

در یک سافت استارتر با بای پس یکپارچه، جریان از طریق کنتاکتور منتقل می شود، بنابراین هیچ جزء فعال برای تولید گرمای بیشتر روشن نیست.

سوالات متداول سافت استارتر اشنایدر

سافت استارتر اشنایدر ، FAQ

با استفاده از لینک روبرو می توانید پاسخ به تمامی سوالات خود را پیرامون سافت استارتر اشنایدر بیابید.
سوالات متداول سافت استارتر اشنایدر

معایب سافت استارتر

استارترهای نرم معمولا گران هستند.
تجمع گرما دمای داخلی پانل را تا حد زیادی افزایش می دهد.(فیلترهای گرد و غبار پانل و اگزوز فن ها باید مورد توجه قرار گیرند).

Internal Workings of a Soft Starter سافت استارتر چیست؟ | soft starter

ساختمان و عملکرد داخلی سافت استارتر

اکنون که در مورد برخی از کاربردها و نحوه اتصال سافت استارتر به یک سیستم صحبت کردیم، اجازه دهید به عملکرد داخلی سافت استارتر بپردازیم. جزء اصلی سافت استارتر یک Teriac است که برای محدود کردن ولتاژ اعمال شده به موتور طراحی شده است. تریاک (Triac) از دو تریستور پشت سر هم یا SCR تشکیل شده است. هنگامی که یک پالس داخلی به گیت آن اعمال می شود و سپس جریان را به موتور ما می فرستد.پالس ها بر اساس زمان رمپ ارسال می شوند بنابراین جریان به آرامی به موتور اعمال می شود. این به موتور شروع نرم ما اجازه می دهد تا به آرامی شروع به کاهش گشتاور و جریان هجومی کند.
یک سافت استارتر معمولی سه فاز از شش تریستور یا یکسو کننده کنترل شده سیلیکونی را استفاده می کند که در یک پیکربندی غیر موازی قرار دارند تا موتورهای الکتریکی به آرامی راه اندازی شوند. تریستور از 3 قسمت تشکیل شده است:

  • دروازه منطقی
  • کاتد
  • آند

هنگامی که یک پالس داخلی به گیت اعمال می شود، جریان را از آند به کاتد می دهد و سپس جریان را به موتور می فرستد. هنگامی که پالس های داخلی به گیت اعمال نمی شوند، SCR ها (یکسو کننده کنترل شده سیلیکون) در حالت خاموش هستند و بنابراین جریان را به موتور محدود می کنند.

Internal Workings of a Soft Starter

این پالس های داخلی ولتاژ اعمال شده به موتور را محدود می کند که جریان آنی را کاهش می دهد. پالس ها بر اساس زمان رمپ ارسال می شوند بنابراین جریان به آرامی به موتور اعمال می شود. موتور متصل به سافت استارتر، با یک جریان صاف خوب راه اندازی می شود و با حداکثر سرعت از پیش تعیین شده بالا می رود. موتور در آن سرعت باقی خواهد ماند تا زمانی که موتور را متوقف کنیم، جایی که استارتر نرم موتور را به روشی بسیار شبیه به سطح شیب دار بالا می برد.

Internal Workings of a Soft Starter سافت استارتر چیست؟ | soft starter

نمونه های کاربرد سافت استارتر در صنایع

گردگیر یا جمع کننده گرد و غبار

سافت استارترها معمولا در کاربردهای صنعتی استفاده می‌شوند که بار اینرسی بالایی داشته و به جریان زیادی نیاز دارند. یکی از این نمونه‌ها، دستگاه اسکرابر هوا یا جمع‌کننده گرد و غبار (گردگیر) است. این دستگاه ها دارای فن های بزرگی در داخل ساختمان خود هستند. در این سیستم، مدتی طول می کشد تا فن به حرکت درآید، اما هنگامی که فن حرکت می کند، بار جریان و گشتاور روی موتور کاهش می یابد. در فن، سیستم، هوا را به داخل فیلترهایی که ذرات گرد و غبار در آنجا جمع می شوند می کشد. سپس هوای تمیز به کارخانه رانده می شود.

سوالات متداول سافت استارتر زیمنس

سافت استارتر زیمنس ، FAQ

با استفاده از لینک روبرو می توانید پاسخ به تمامی سوالات خود را پیرامون سافت استارتر زیمنس بیابید.
سوالات متداول سافت استارتر زیمنس

سیستم های تامین آب

کاربردهای تامین آب یکی دیگر از کاربردهای عالی سافت استارتر است. هنگام استفاده از پمپ ها در یک فرآیند، بایستی آبه به آرامی به بالا آورده شود. در غیر این صورت، باعث افزایش فشار در سیستم آب می شوید که می تواند منجر به شرایط خطرناک شود.

کاربرد سافت استارتر در سیستم تامین آب

سیستم های نقاله بار سنگین

سیستم های نقاله ای که بارهای سنگین را جابجا می کنند را می توان با استفاده از یک شروع کننده نرم نیز به حداکثر رساند. یک سافت استارتر در داخل کنترل پنل قرار خواهد گرفت و با برق سه فاز در قسمت بالایی عرضه می شود. سپس در قسمت پایین، برق سه فاز را به موتور می رساند.

watersupply Internal Workings of a Soft Starter سافت استارتر چیست؟ | soft starter

نتیجه گیری

تا این جا به این نتیجه رسیدیم که اثرات مکانیکی و الکتریکی نامطلوبی وجود دارد که با استفاده از سافت استارتر | Soft Starter می توان از آن ها جلوگیری کرد. در مقالات دیگر به صورت تخصصی تر و مفصل تر درباره تفاوت سافت استارتر و اینورتر صحبت خواهیم نمود.

تفاوت سافت استارتر با درایو

تفاوت سافت استارتر و درایو

تفاوت اصلی بین سافت استارتر و درایو این دو این است که یک درایو ، VFD می تواند سرعت یک موتور را تغییر دهد در حالی که یک استارت نرم تنها راه اندازی و توقف آن موتور را کنترل می کند. هنگام مواجهه با یک برنامه کاربردی، قیمت و اندازه به نفع یک شروع کننده نرم است. در صورت نیاز به کنترل سرعت، VFD انتخاب بهتری است.

تفاوت سافت استارتر با درایو

این مطلب را میتوانید با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

درج دیدگاه

Schneider Softstarter

لیست قیمت سافت استارتر اشنایدر، دانلود کاتالوگ و دیتاشیت

سافت استارترها از جمله تجهیزات مورد استفاده برای کنترل راه اندازی و توقف موتور الکتریکی هستند. موتورها در لحظه شروع به کار جریان زیادی از شبکه می کشند. علاوه بر این تکان های شدید ناشی از شروع به کار و توقف ناگهانی موتور، به بخش های متحرک موتور، تسمه ها و … آسیب وارد می کند. با استفاده از سافت استارتر می توان بر چالش های راه اندازی و توقف موتور الکتریکی غلبه کرد. سافت استارتر اشنایدر در سری های مختلف، رنج توان گسترده ای را پوشش می دهد.

عملکرد پایدار، قیمت مناسب و شبکه قوی خدمات پس از فروش از جمله مزایای راه اندازهای نرم اشنایدر است. اشنایدر راه اندازهای نرم خود را در سه خانواده اصلی ATS 01، ATS 22 و ATS 48 عرضه کرده است. هر کدام از این سافت استارترها رنج توان متفاوتی را پوشش می دهند و قابلیت های ویژه ای متناسب با کاربرد مورد انتظار دارند. با توجه به تفاوت رنج توان و سایر مشخصات عملیاتی، قیمت سافت استارتر اشنایدر در مدل های مختلف متفاوت است. در زیر لیست قیمت راه اندازهای نرم اشنایدر به همراه امکان دانلود کاتالوگ و دیتاشیت هر محصول فراهم شده است.

  • لوگو واتساپارسال درخواست از طریق واتساپ

  • تماس با کارشناس سافت و درایو

  • دانلود کاتالوگ سافت استارتر اشنایدر

ردیفکد فنینام محصولتوضیحاتجریان کاری (A)قیمت (ریال)دانلود فایلتصویرافزودن به سبدhf:att:pa_powerhf:att:pa_currenthf:att:pa_power_supplyhf:att:pa_serie
۱ATS48M12Q

Soft Starter ATS 48 , 1250A , 600 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48M12Q)

1200۴,۴۶۵,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
6301200ats48
۲ATS48M10Q

Soft Starter ATS 48 , 1000A , 500 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48M10Q)

1000۴,۱۹۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
5001000ats48
۳ATS48D88Q

Soft Starter ATS 48 , 88A , 45 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48D88Q)

88۵۷۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
4588ats48
۴ATS48D75Q

Soft Starter ATS 48 , 75A , 37 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48D75Q)

75۴۷۴,۴۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
3775ats48
۵ATS48D62Q

Soft Starter ATS 48 , 62A , 30 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48D62Q)

62۴۵۲,۵۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
3062ats48
۶ATS48D47Q

Soft Starter ATS 48 , 47A , 22 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48D47Q)

47۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
2247ats48
۷ATS48D38Q

Soft Starter ATS 48 , 38A , 18.5 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48D38Q)

38۳۷۳,۱۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
18-538ats48
۸ATS48D32Q

Soft Starter ATS 48 , 32A , 15 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48D32Q)

32۳۳۷,۸۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1532ats48
۹ATS48D22Q

Soft Starter ATS 48 , 22A , 11 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48D22Q)

22۳۱۵,۹۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1122ats48
۱۰ATS48D17Q

Soft Starter ATS 48 , 17A , 7.5 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48D17Q)

17۲۹۲,۳۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
7-517ats48
۱۱ATS48C79Q

Soft Starter ATS 48 , 790A , 400 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48C79Q)

701۳,۸۲۶,۸۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
400701ats48
۱۲ATS48C66Q

Soft Starter ATS 48 , 660A , 355 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48C66Q)

660۲,۹۲۸,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
355660ats48
۱۳ATS48C59Q

Soft Starter ATS 48 , 590A , 315 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48C59Q)

590۲,۵۷۰,۸۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
315590ats48
۱۴ATS48C48Q

Soft Starter ATS 48 , 480A , 250 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48C48Q)

480۲,۲۱۲,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
250480ats48
۱۵ATS48C41Q

Soft Starter ATS 48 , 410A , 220 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48C41Q)

410۱,۸۷۴,۳۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
220410ats48
۱۶ATS48C32Q

Soft Starter ATS 48 , 320A , 160 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48C32Q)

320۱,۵۴۸,۱۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
160320ats48
۱۷ATS48C25Q

Soft Starter ATS 48 , 250A , 132 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48C25Q)

250۱,۲۳۳,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
132250ats48
۱۸ATS48C21Q

Soft Starter ATS 48 , 210A , 110 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48C21Q)

210۱,۱۴۸,۷۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
110210ats48
۱۹ATS48C17Q

Soft Starter ATS 48 , 170A , 90 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48C17Q)

170۱,۰۲۲,۱۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
90170ats48
۲۰ATS48C14Q

Soft Starter ATS 48 , 140A , 75 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48C14Q)

140۸۳۲,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
75140ats48
۲۱ATS48C11Q

Soft Starter ATS 48 , 110A , 55 kW ,3×230-400V 50/60Hz

ATS48 Soft starters for heavy duty industry & pump from 4 to 900 kW 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz – with TCS technology (ATS48C11Q)

110۶۷۴,۱۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
55110ats48
۲۲ATS22D88Q

Soft Starter ATS 22 , 88A, 45kW, 3×208-440V

Altistart 22 soft start – soft stop units , Three-phase power supply 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz (ATS22D88Q)

81۴۸۷,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
4581ats22
۲۳ATS22D75Q

Soft Starter ATS 22 , 75A, 37kW, 3×208-440V

Altistart 22 soft start – soft stop units , Three-phase power supply 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz (ATS22D75Q)

69۴۶۱,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
3769ats22
۲۴ATS22D62Q

Soft Starter ATS 22 , 62A, 30kW, 3×208-440V

Altistart 22 soft start – soft stop units , Three-phase power supply 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz (ATS22D62Q)

57۴۲۱,۷۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
3057ats22
۲۵ATS22D47Q

Soft Starter ATS 22 , 47A, 22kW, 3×208-440V

Altistart 22 soft start – soft stop units , Three-phase power supply 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz (ATS22D47Q)

42۳۴۹,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
2242ats22
۲۶ATS22D32Q

Soft Starter ATS 22 , 32A, 15kW, 3×208-440V

Altistart 22 soft start – soft stop units , Three-phase power supply 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz (ATS22D32Q)

28.5۳۲۲,۸۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1528-5ats22
۲۷ATS22D17Q

Soft Starter ATS 22 , 17A, 7.5kW, 3×208-440V

Altistart 22 soft start – soft stop units , Three-phase power supply 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz (ATS22D17Q)

14.8۲۹۶,۵۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
7-514-8ats22
۲۸ATS22C59Q

Soft Starter ATS 22 , 590A, 315kW, 3×208-440V

Altistart 22 soft start – soft stop units , Three-phase power supply 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz (ATS22C59Q)

560۳,۱۲۳,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
315560ats22
۲۹ATS22C48Q

Soft Starter ATS 22 , 480A, 250kW, 3×208-440V

Altistart 22 soft start – soft stop units , Three-phase power supply 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz (ATS22C48Q)

437۲,۵۸۲,۹۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
250437ats22
۳۰ATS22C41Q

Soft Starter ATS 22 , 410A, 220kW, 3×208-440V

Altistart 22 soft start – soft stop units , Three-phase power supply 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz (ATS22C41Q)

388۲,۲۷۳,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
220388ats22
۳۱ATS22C32Q

Soft Starter ATS 22 , 320A, 160kW, 3×208-440V

Altistart 22 soft start – soft stop units , Three-phase power supply 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz (ATS22C32Q)

285۱,۷۹۲,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
160285ats22
۳۲ATS22C25Q

Soft Starter ATS 22 , 250A, 132kW, 3×208-440V

Altistart 22 soft start – soft stop units , Three-phase power supply 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz (ATS22C25Q)

233۱,۴۱۶,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
132233ats22
۳۳ATS22C21Q

Soft Starter ATS 22 , 210A, 110kW, 3×208-440V

Altistart 22 soft start – soft stop units , Three-phase power supply 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz (ATS22C21Q)

195۱,۳۵۷,۳۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
110195ats22
۳۴ATS22C17Q

Soft Starter ATS 22 , 170A, 90kW, 3×208-440V

Altistart 22 soft start – soft stop units , Three-phase power supply 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz (ATS22C17Q)

162۱,۱۰۶,۹۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
90162
۳۵ATS22C14Q

Soft Starter ATS 22 , 140A, 75kW, 3×208-440V

Altistart 22 soft start – soft stop units , Three-phase power supply 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz (ATS22C14Q)

131۸۶۹,۷۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
75131
۳۶ATS22C11Q

Soft Starter ATS 22 , 110A, 55kW, 3×208-440V

Altistart 22 soft start – soft stop units , Three-phase power supply 3-phase supply voltage: 230/415 V – 50/60 Hz (ATS22C11Q)

100۷۲۴,۸۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
55100
۳۷ATS01N232QN

Soft Starter ATS01 START/STOP, 3X380-415V , 15 KW

ATS01 analog soft startes – 3-phase supply voltage: 380…415 V 50/60 Hz (ATS01N232QN)

32۹۰,۸۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1532ats01
۳۸ATS01N222QN

Soft Starter ATS01 START/STOP, 3X380-415V , 11 KW

ATS01 analog soft startes – 3-phase supply voltage: 380…415 V 50/60 Hz (ATS01N222QN)

22۷۲,۱۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1122ats01
۳۹ATS01N212QN

Soft Starter ATS01 START/STOP, 3X380-415V , 5.5 KW

ATS01 analog soft startes – 3-phase supply voltage: 380…415 V 50/60 Hz (ATS01N212QN)

12۵۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
5-512ats01
۴۰ATS01N209QN

Soft Starter ATS01 START/STOP, 3X380-415V , 4 KW

ATS01 analog soft startes – 3-phase supply voltage: 380…415 V 50/60 Hz (ATS01N209QN)

9۵۱,۳۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
49ats01
۴۱ATS01N206QN

Soft Starter ATS01 START/STOP, 3X380-415V , 3 KW

ATS01 analog soft startes – 3-phase supply voltage: 380…415 V 50/60 Hz (ATS01N206QN)

6۴۸,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
36ats01
۴۲ATS01N125FT

Soft Starter ATS01 , 1X110-480V , 11 KW

ATS01 analog soft startes – Single phase 230 V or 3-phase 400 V supply voltage, 50/60 Hz (ATS01N125FT)

25۶۲,۳۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1125ats01
۴۳ATS01N112FT

Soft Starter ATS01 , 1X110-480V , 5.5 KW

ATS01 analog soft startes – Single phase 230 V or 3-phase 400 V supply voltage, 50/60 Hz (ATS01N112FT)

12۴۶,۷۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
5-512ats01
۴۴ATS01N109FT

Soft Starter ATS01 , 1X110-480V , 4 KW

ATS01 analog soft startes – Single phase 230 V or 3-phase 400 V supply voltage, 50/60 Hz (ATS01N109FT)

9۴۱,۴۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
49ats01
۴۵ATS01N106FT

Soft Starter ATS01 , 1X110-480V , 3 KW

ATS01 analog soft startes – Single phase 230 V or 3-phase 400 V supply voltage, 50/60 Hz (ATS01N106FT)

6۳۹,۵۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
36ats01
۴۶ATS01N103FT

Soft Starter ATS01 , 1X110-480V , 1.1 KW

ATS01 analog soft startes – Single phase 230 V or 3-phase 400 V supply voltage, 50/60 Hz (ATS01N103FT)

3۳۶,۴۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1-13ats01

عملکرد سافت استارتر

سافت استارترها به منظور غلبه بر چالش های مرتبط با راه اندازی موتورهای الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه های الکترونیکی از تکنیک کاهش ولتاژ استفاده می کنند تا جریان هجومی و تکان های ناشی از شروع به کار ناگهانی موتور را مدیریت کنند. روال کار به این صورت است که ابتدا موتور با یک ولتاژ کوچک (کمتر از 50 درصد ولتاژ نامی) که توسط کاربر تعیین می شود، شروع به کار می کند. سپس به صورت پلکانی و با شیبی مشخص، ولتاژ موتور افزایش پیدا می کند تا به مقدار نامی برسد.

برخی از نمونه های سافت استارتر قابلیت توقف نرم را نیز دارند. در این تجهیزات ولتاژ موتور در لحظه توقف به آرامی از ولتاژ نامی تا صفر می رسد. حذف تکان های شدید ناشی از توقف ناگهانی موتور در برخی از کاربردها از جمله نوار نقاله و … ضروری است. برخی از نمونه های سافت استارتر قابلیت توقف نرم را دارند. این موضوع بر قیمت سافت استارتر اشنایدر و سایر تولید کنندگان تاثیر گذار است.

قیمت سافت استارتر اشنایدر

نکته مهم دیگری که باید در اینجا به آن اشاره کنیم، وجود یا عدم وجود کنتاکتور بای پس در سافت استارتر است. تنظیم ولتاژ تحویل شده به موتور در سافت استارتر توسط تریستورها انجام می شود. این قطعات الکترونیکی مقداری توان را به صورت تلفات حرارتی مصرف می کنند. به منظور حذف این تلفات حرارتی نامطلوب، پس از رسیدن موتور به ولتاژ نامی تریستورها از مدار خارج می شوند. این کار به کمک یک کنتاکتور که به کنتاکتور بای پس موسوم است انجام می شود. برخی از نمونه های سافت استارتر این کنتاکتور را به صورت داخلی دارند و در برخی نمونه های دیگر باید به صورت خارجی به مدار اضافه شود.

سافت استارتر اشنایدر

قبل از پرداختن به عوامل تاثیرگذار بر قیمت سافت استارتر اشنایدر، معرفی نمونه های مختلف این برند می تواند راهگشا باشد. اشنایدر الکتریک طیف گسترده ای از تجهیزات برق صنعتی را به بازار عرضه کرده است. تجهیزات راه اندازی و کنترل موتور اشنایدر تحت عنوان خانواده آلتیوار به بازار عرضه می شوند. درایوهای آلتیوار اشنایدر طیف بسیار گسترده ای دارند و به منظور کنترل دقیق عملکرد موتور در رنج توان و کاربردهای متنوع عرضه می شوند. از سوی دیگر سافت استارتر اشنایدر نیز که قابلیت راه اندازی (و در برخی نمونه های توقف) نرم موتور را دارد نیز در سری های زیر عرضه می شود:

  • سافت استارتر ATS 01
  • سافت استارتر ATS 48
  • سافت استارتر ATS 22

تعداد فاز تحت کنترل، رنج توان و مشخصات کاربردی از جمله تفاوت های سری های مختلف راه انداز نرم اشنایدر است.

عوامل موثر بر قیمت سافت استارتر اشنایدر

اگر از بین برندهای مختلف موجود در بازار تصمیم به استفاده از راه انداز نرم  اشنایدر گرفته اید، به شما تبریک می گوییم که یکی از بهترین برندهای دنیا را انتخاب کرده اید. با بررسی قیمت این محصولات پی به تفاوت های بعضا چشمگیر قیمت در نمونه های مختلف خواهید برد. این تفاوت قیمت از برخی عوامل ناشی می شود که عبارتند از:

رنج توان سافت استارتر

راه اندازهای نرم در توان های مختلفی عرضه می شوند. سری های مختلف سافت استارتر اشنایدر رنج گسترده توان تا 900 کیلووات را پوشش می دهند. هر چقدر توان دستگاه بیشتر شود، ابعاد آن بزرگتر شده و تجهیزات الکترونیکی با توان بیشتری نیاز است. بنابراین رنج توان اولین عامل تاثیرگذار بر قیمت سافت استارتر اشنایدر است.

سافت استارتر آنالوگ یا دیجیتال

سافت استارترها را براساس تکنولوژی به کار رفته در برد کنترلی آن ها می توان به دو گروه آنالوگ و دیجیتال تقسیم کرد. از سوی دیگر نمونه های آنالوگ سافت استارتر از نوع دوفاز کنترل هستند. یعنی یکی از فازها مستقیما به موتور متصل می شود و دو فاز دیگر از طریق تریستورها به موتور متصل می شوند.

نمونه های دیجیتال سافت استارتر از نوع سه فاز کنترل هستند و روی هر سه فاز کنترل دارند. آنالوگ یا دیجیتال بودن از جمله عوامل موثر بر قیمت سافت استارتر اشنایدر است. سری ATS01 اشنایدر از نوع سافت استارتر های آنالوگ و سری های ATS22 و ATS48 از سری راه اندازهای نرم دیجیتال هستند.

تاثیر نوع کاربری بر قیمت سافت استارتر اشنایدر

موتورهای الکتریکی به دو نوع سنگین کار و نرمال کار (استاندارد) تقسیم می شوند. به بیان بهتر، کاربردها موتور الکتریکی را در یکی از گروه های فوق قرار می دهند. بر همین اساس سافت استارترها نیز به دو گروه سنگین کار و استاندارد تقسیم می شوند. نمونه های سنگین کار سافت استارتر به نسبت نمونه های استاندارد قیمت بیشتری دارند. در واقع این راه اندازها قادر به پشتیبانی از جریان یا به عبارت بهتر گشتاور بیشتری در لحظه راه اندازی موتور هستند. بنابراین نوع کاربری بر قیمت سافت استارتر اشنایدر تاثیر گذار است.

دانلود کاتالوگ سافت استارتر اشنایدر

سافت استارترها از نظر کاربری پیچیدگی زیادی ندارند. آشنایی با برخی پارامترهای عملیاتی مهم و جزئیات کاری راه اندازها کمک می کند درک بهتری از عملکرد و نحوه تنظیمات آن ها داشته باشید. برای این منظور هیچ منبعی غنی تر از کاتالوگ محصولات که توسط تولید کننده منتشر می شود نیست. برای دانلود کاتالوگ محصول روی لینک زیر کلیک کنید.

این مطلب را میتوانید با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

6 ديدگاه

  1. رحمانی خرداد 13, 1402 در 8:32 ق.ظ - پاسخ

    سلام
    با تشکر از لیست کامل تون از سافت های اشنایدر.
    کدام دسته از سافت های بالا آنالوگ و کدام دیجیتال هستن؟

    • Pnap_@dmin خرداد 13, 1402 در 8:54 ق.ظ - پاسخ

      با سلام و احترام
      سری ATS01 از دسته سافت استارتر های آنالوگ و سری ATS22 و ATS48 از دسته سافت استارترهای دیجیتال می باشند.

  2. مقدم خرداد 23, 1402 در 4:54 ب.ظ - پاسخ

    سلام خداقوت.
    باتوجه به حساسیت کارفرما آیا محصولات این لیست اورجینال می باشد؟

    • Pnap_@dmin تیر 3, 1402 در 11:31 ق.ظ - پاسخ

      با سلام و احترام
      بله. تمامی کالاهای ارائه شده توسط شرکت پناپ اصل، همچین محصولات این شرکت از ۱ سال گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش برخودار هستند.

  3. محمودی خرداد 29, 1402 در 4:21 ب.ظ - پاسخ

    سلام
    آیا همه سافت استارت های اشنایدر دارای کنتاکتور بای پس داخلی هستند؟

    • Pnap_@dmin تیر 10, 1402 در 12:28 ب.ظ - پاسخ

      سلام، با تشکر از سوال شما.
      خیر، دو مدل ATV22 و ATS01 دارای بای‌پس داخلی می‌باشند ولی مدل ATS48 بای‌پس داخلی ندارند و باید به صورت خارجی، کنتاکتوری برای این کار در نظر گرفته شود.

درج دیدگاه

Siemens Softstarter

لیست قیمت سافت استارتر زیمنس، دانلود کاتالوگ و دیتاشیت

سافت استارترها به صورت گسترده جهت راه اندازی و توقف ایمن موتورها مورد استفاده قرار می گیرند. قابلیت این تجهیزات در کاهش تنش های جریانی و مکانیکی ناشی از شروع به کار و توقف ناگهانی موتور سبب گسترش استفاده از آن ها شده است. سافت استارترها همچنین نقش موثری در کاهش هزینه های انرژی و تعمیر و نگهداری سیستم دارند. راه اندازهای نرم زیمنس از جمله نمونه های محبوب موجود در بازار ایران است. زیمنس طیف بسیار گسترده ای از راه اندازهای نرم را در سری های مختلف به بازار عرضه کرده است. در جدول زیر لیست قیمت سافت استارتر زیمنس را برای شما گردآوری کرده ایم.

علاوه بر این امکان دانلود کاتالوگ سافت استارتر زیمنس و دیتاشیت متناسب با هر محصول در جدول برای شما فراهم شده است. لازم به ذکر است قیمت های درج شده در لیست تقریبی می باشد. جهت اطلاع از قیمت بروز و موجودی محصول در بازار با ما تماس بگیرید.

  • لوگو واتساپارسال درخواست از طریق واتساپ

  • تماس با کارشناس سافت و درایو

ردیفکد فنینام محصولتوضیحاتتوان (KW)جریان کاری (A)قیمت (ریال)دانلود فایلتصویرافزودن به سبدhf:att:pa_powerhf:att:pa_current
۴۷3UF7941-0AA00-0

USB PC CABLE

USB PC cable for connection to the USB interface of a PC, Length 2.5 m, for communication with SIMOCODE pro or SIRIUS 3RW44 soft starter or modular safety system 3RK3 via the system interface ( 3UF79410AA000 )

۵۶,۵۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
۴۸3UF7937-0BA00-0

CONNECTION CABLE;

Connecting cable Length 1.0 m, round, for connection of basic unit, current measuring module, current/voltage measuring module, operator panel or extension modules via the system interface ( 3UF79370BA000 )

۱۷,۱۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
۴۹3UF7933-0BA00-0

CONNECTION CABLE;

Connecting cable Length 2.5 m, round, for connection of basic unit, current measuring module, current/voltage measuring module, operator panel or extension modules via the system interface ( 3UF79330BA000 )

۱۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
۵۰3UF7932-0BA00-0

CONNECTION CABLE;

Connecting cable Length 0.5 m, round, for connection of basic unit, current measuring module, current/voltage measuring module, operator panel or extension modules via the system interface ( 3UF79320BA000 )

۱۵,۳۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
۵۱3RW5077-6AB14

3RW5077-6AB14 SIRIUS soft starter 200-480 V 570 A, 110-250 V AC, screw terminals Analog output

3RW5077-6AB14 SIRIUS soft starter 200-480 V 570 A, 110-250 V AC, screw terminals Analog output

315570۱۴,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
315570
۵۲3RW5076-6AB14250470تماس بگیرید
اطلاعات بیشتر
250470
۵۳3RW5075-6AB14

Siemens Siemens Dig.Industr. 3RW50756AB14 Soft starter Motor power at 400 V 200 kW Motor power at 230 V 110 kW 200 V, 48

Siemens Siemens Dig.Industr. 3RW50756AB14 Soft starter Motor power at 400 V 200 kW Motor power at 230 V 110 kW 200 V, 48

200370تماس بگیرید
اطلاعات بیشتر
200370
۵۴3RW4957-8VX40

FAN

Fan for SIRIUS soft starter 3RW445.-.BC4., 3RW446.-.BC4 230 V AC ( 3RW49578VX40 )

۱۶۳,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
۵۵3RW4947-8VX40

FAN

Fan for SIRIUS soft starter 3RW407.-.BB4 3RW444.-.BC4 230 V AC ( 3RW49478VX40 )

۵۵,۱۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
۵۶3RW4947-8VB00

FAN

Fan for SIRIUS soft starter 3RW403 S2, 3RW404 S3 ( 3RW49478VB00 )

۳۷,۳۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
۵۷3RW4936-8VX40

FAN

Fan for SIRIUS soft starter 3RW405.-.BB4 3RW442.-.BC4., 3RW443.-.BC4 230 V AC ( 3RW49368VX40 )

۵۵,۱۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
۵۸3RW4928-8VB00

FAN

Fan for SIRIUS soft starter 3RW402 S0 for ET 200SP motor starter ( 3RW49288VB00 )

۱۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
۵۹3RW4900-0NC00

COMMUNICATION MODULE PROFINET

Communication module PROFINET for SIRIUS soft starter 3RW44 required product version 3RW44 >= *12*. implemented for starters 3RW44 from delivery date June 2013 ( 3RW49000NC00 )

۲۵۱,۷۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
۶۰3RW4900-0KC00

COMMUNICATION BOARD PROFIBUS

Communication module PROFIBUS for SIRIUS soft starter 3RW44 Required firmware version 3RW44 >= *E06*. implemented for starters 3RW44 from delivery date May 2006 ( 3RW49000KC00 )

۲۰۷,۹۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
۶۱3RW4900-0AC00

EXTERNAL DISPLAY AND

External display and control module for SIRIUS soft starter 3RW44 Connecting cable e.g. 2.5 m (3UF7933-0BA00-0) not included in scope of delivery Required firmware version 3RW44 >= *E05*. implemented for starters 3RW44 from delivery date May 2006 ( 3RW49000AC00 )

۲۰۷,۹۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
۶۲3RW4466-6BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 1214 A, 710 kW Inside-delta: 2103 A, 1200 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5558-6HA14<< ( 3RW44666BC44 )

7101214۱۰,۹۰۵,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
7101214
۶۳3RW4465-6BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 1076 A, 630 kW Inside-delta: 1864 A, 1100 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5558-6HA14<< ( 3RW44656BC44 )

6301076۹,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
6301076
۶۴3RW4458-6BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 970 A, 560 kW Inside-delta: 1680 A, 1000 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5556-6HA14<< ( 3RW44586BC44 )

560970۹,۳۱۵,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
560970
۶۵3RW4457-6BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 880 A, 500 kW Inside-delta: 1524 A, 900 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5556-6HA14<< ( 3RW44576BC44 )

500880۸,۶۳۳,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
500880
۶۶3RW4456-6BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 780 A, 450 kW Inside-delta: 1351 A, 800 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5554-6HA14<< ( 3RW44566BC44 )

450780۸,۰۰۸,۸۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
450780
۶۷3RW4455-6BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 693 A, 400 kW Inside-delta: 1200 A, 710 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5553-6HA14<< ( 3RW44556BC44 )

400693۷,۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
400693
۶۸3RW4454-6BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 615 A, 355 kW Inside-delta: 1065 A, 630 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5552-6HA14<< ( 3RW44546BC44 )

355615۶,۵۸۸,۸۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
355615
۶۹3RW4453-6BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 551 A, 315 kW Inside-delta: 954 A, 560 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5548-6HA14<< ( 3RW44536BC44 )

315551۵,۶۲۳,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
315551
۷۰3RW4447-6BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 432 A, 250 kW Inside-delta: 748 A, 400 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5547-6HA14<< ( 3RW44476BC44 )

250432۴,۷۹۹,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
250432
۷۱3RW4446-6BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 356 A, 200 kW Inside-delta: 617 A, 355 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5546-6HA14<< ( 3RW44466BC44 )

200356۴,۰۷۸,۳۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
200356
۷۲3RW4445-6BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 313 A, 160 kW Inside-delta: 542 A, 315 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5545-6HA14<< ( 3RW44456BC44 )

160313۳,۴۹۳,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
160313
۷۳3RW4444-6BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 250 A, 132 kW Inside-delta: 433 A, 250 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5544-6HA14<< ( 3RW44446BC44 )

132250۲,۸۷۴,۱۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
132250
۷۴3RW4443-6BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 203 A, 110 kW Inside-delta: 352 A, 200 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5543-6HA14<< ( 3RW44436BC44 )

110203۲,۵۱۰,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
110203
۷۵3RW4436-6BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 162 A, 90 kW Inside-delta: 281 A, 160 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5536-6HA14<< ( 3RW44366BC44 )

90162۲,۲۰۳,۹۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
90162
۷۶3RW4435-6BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 134 A, 75 kW Inside-delta: 232 A, 132 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5535-6HA14<< ( 3RW44356BC44 )

75134۱,۸۲۳,۳۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
75134
۷۷3RW4434-6BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 113 A, 55 kW Inside-delta: 196 A, 110 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5534-6HA14<< ( 3RW44346BC44 )

55113۱,۵۳۹,۳۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
55113
۷۸3RW4427-1BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 93 A, 45 kW Inside-delta: 161 A, 90 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5527-1HA14<< ( 3RW44271BC44 )

4593۱,۳۸۰,۳۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
4593
۷۹3RW4426-1BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 77 A, 37 kW Inside-delta: 133 A, 75 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5526-1HA14<< ( 3RW44261BC44 )

3777۱,۲۵۵,۳۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
3777
۸۰3RW4425-1BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 57 A, 30 kW Inside-delta: 99 A, 55 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5525-1HA14<< ( 3RW44251BC44 )

3057۱,۱۴۱,۷۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
3057
۸۱3RW4424-1BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 47 A, 22 kW Inside-delta: 81 A, 45 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5524-1HA14<< ( 3RW44241BC44 )

2247۱,۰۳۹,۵۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
2247
۸۲3RW4423-1BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 36 A, 18.5 kW Inside-delta: 62 A, 30 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5517-1HA14<< ( 3RW44231BC44 )

18.536۸۹۷,۵۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
18-536
۸۳3RW4422-1BC44

SIRIUS SOFT STARTER,

SIRIUS soft starter Values at 400 V, 40 °C standard: 29 A, 15 kW Inside-delta: 50 A, 22 kW 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5516-1HA14<< ( 3RW44221BC44 )

1529۸۰۰,۹۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1529
۸۴3RW4076-6BB44

3RW40 S12 432A 460V AC 230V screw

SIRIUS soft starter S12 432 A, 250 kW/400 V, 40 °C 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5076-6AB14<< ( 3RW40766BB44 )

250432۱,۵۰۵,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
250432
۸۵3RW4075-6BB44

3RW40 S12 356A 460V AC 230V screw

SIRIUS soft starter S12 356 A, 200 kW/400 V, 40 °C 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5075-6AB14<< ( 3RW40756BB44 )

200356۱,۱۳۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
200356
۸۶3RW4074-6BB44

3RW40 S12 280A 460V AC 230V screw

SIRIUS soft starter S12 280 A, 160 kW/400 V, 40 °C 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5074-6AB14<< ( 3RW40746BB44 )

160280۹۶۵,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
160280
۸۷3RW4073-6BB44

3RW40 S12 230A 460V AC 230V screw

SIRIUS soft starter S12 230 A, 132 kW/400 V, 40 °C 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5073-6AB14<< ( 3RW40736BB44 )

132230۸۶۳,۴۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
132230
۸۸3RW4056-6BB44

3RW40 S6 162A 460V AC 230V screw

SIRIUS soft starter S6 162 A, 90 kW/400 V, 40 °C 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5056-6AB14<< ( 3RW40566BB44 )

90162۷۸۳,۹۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
90162
۸۹3RW4055-6BB44

3RW40 S6 134A 460V AC 230V screw

SIRIUS soft starter S6 134 A, 75 kW/400 V, 40 °C 200-460 V AC, 230 V AC Screw terminals !!! Phased-out product !!! Successor is SIRIUS 3RW5, Preferred successor type is >>3RW5055-6AB14<< ( 3RW40556BB44 )

75134۶۱۹,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
75134
۹۰3RW4047-1TB04

3RW40 S3 106A 480V 24V screw therm

SIRIUS soft starter S3 106 A, 55 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals Thermistor motor protection ( 3RW40471TB04 )

55106۵۹۶,۴۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
55106
۹۱3RW4047-1BB14

3RW40 S3 106A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S3 106 A, 55 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW40471BB14 )

55106۵۴۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
55106
۹۲3RW4047-1BB04

3RW40 S3 106A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S3 106 A, 55 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW40471BB04 )

55106۵۴۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
55106
۹۳3RW4046-1TB04

3RW40 S3 80A 480V 24V screw therm

SIRIUS soft starter S3 80 A, 45 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals Thermistor motor protection ( 3RW40461TB04 )

4580۵۵۱,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
4580
۹۴3RW4046-1BB14

3RW40 S3 80A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S3 80 A, 45 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW40461BB14 )

4580۵۰۱,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
4580
۹۵3RW4046-1BB04

3RW40 S3 80A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S3 80 A, 45 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW40461BB04 )

4580۵۰۱,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
4580
۹۶3RW4038-1TB04

3RW40 S2 72A 480V 24V screw therm

SIRIUS soft starter S2 72 A, 37 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals Thermistor motor protection ( 3RW40381TB04 )

3772۴۹۴,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
3772
۹۷3RW4038-1BB14

3RW40 S2 72A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S2 72 A, 37 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW40381BB14 )

3772۴۴۶,۵۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
3772
۹۸3RW4038-1BB04

3RW40 S2 72A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S2 72 A, 37 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW40381BB04 )

3772۴۴۶,۵۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
3772
۹۹3RW4037-1TB04

3RW40 S2 63A 480V 24V screw therm

SIRIUS soft starter S2 63 A, 30 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals Thermistor motor protection ( 3RW40371TB04 )

3063۴۳۱,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
3063
۱۰۰3RW4037-1BB14

3RW40 S2 63A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S2 63 A, 30 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW40371BB14 )

3063۳۸۴,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
3063
۱۰۱3RW4037-1BB04

3RW40 S2 63A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S2 63 A, 30 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW40371BB04 )

3063۳۸۴,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
3063
۱۰۲3RW4036-1TB04

3RW40 S2 45A 480V 24V screw therm

SIRIUS soft starter S2 45 A, 22 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals Thermistor motor protection ( 3RW40361TB04 )

2245۳۷۲,۱۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
2245
۱۰۳3RW4036-1BB14

3RW40 S2 45A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S2 45 A, 22 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW40361BB14 )

2245۳۲۳,۸۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
2245
۱۰۴3RW4036-1BB04

3RW40 S2 45A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S2 45 A, 22 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW40361BB04 )

2245۳۲۳,۸۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
2245
۱۰۵3RW4028-1TB04

3RW40 S0 38A 480V 24V screw therm

SIRIUS soft starter S0 38 A, 18.5 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals Thermistor motor protection ( 3RW40281TB04 )

18.538۳۲۶,۱۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
18-538
۱۰۶3RW4028-1BB14

3RW40 S0 38A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S0 38 A, 18.5 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW40281BB14 )

18.538۲۷۲,۱۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
18-538
۱۰۷3RW4028-1BB04

3RW40 S0 38A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S0 38 A, 18.5 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW40281BB04 )

18.538۲۷۲,۱۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
18-538
۱۰۸3RW4027-1TB04

3RW40 S0 32A 480V 24V screw therm

SIRIUS soft starter S0 32 A, 15 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals Thermistor motor protection ( 3RW40271TB04 )

1532۲۸۱,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1532
۱۰۹3RW4027-1BB14

3RW40 S0 32A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S0 32 A, 15 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW40271BB14 )

1532۲۲۷,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1532
۱۱۰3RW4027-1BB04

3RW40 S0 32A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S0 32 A, 15 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW40271BB04 )

1532۲۲۷,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1532
۱۱۱3RW4026-1TB04

3RW40 S0 25A 480V 24V screw therm

SIRIUS soft starter S0 25 A, 11 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals Thermistor motor protection ( 3RW40261TB04 )

1125۲۴۴,۳۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1125
۱۱۲3RW4026-1BB14

3RW40 S0 25A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S0 25 A, 11 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW40261BB14 )

1125۱۹۰,۹۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1125
۱۱۳3RW4026-1BB04

3RW40 S0 25A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S0 25 A, 11 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW40261BB04 )

1125۱۹۰,۹۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1125
۱۱۴3RW4024-1TB04

3RW40 S0 12,5A 480V 24V screw therm

SIRIUS soft starter S0 12.5 A, 5.5 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals Thermistor motor protection ( 3RW40241TB04 )

5.512.5۲۱۳,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
5-512-5
۱۱۵3RW4024-1BB14

3RW40 S0 12,5A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S0 12.5 A, 5.5 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW40241BB14 )

5.512.5۱۶۲,۵۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
5-512-5
۱۱۶3RW4024-1BB04

3RW40 S0 12,5A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S0 12.5 A, 5.5 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW40241BB04 )

5.512.5۱۶۲,۵۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
5-512-5
۱۱۷3RW3047-1BB14

3RW30 S3 106A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S3 106 A, 55 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30471BB14 )

55106۴۷۷,۷۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
55106
۱۱۸3RW3047-1BB04

3RW30 S3 106A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S3 106 A, 55 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30471BB04 )

55106۴۷۷,۷۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
55106
۱۱۹3RW3046-1BB14

3RW30 S3 80A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S3 80 A, 45 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30461BB14 )

4580۴۲۸,۳۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
4580
۱۲۰3RW3046-1BB04

3RW30 S3 80A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S3 80 A, 45 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30461BB04 )

4580۴۲۸,۳۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
4580
۱۲۱3RW3038-1BB14

3RW30 S2 72A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S2 72 A, 37 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30381BB14 )

3772۳۷۲,۱۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
3772
۱۲۲3RW3038-1BB04

3RW30 S2 72A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S2 72 A, 37 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30381BB04 )

3772۳۷۲,۱۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
3772
۱۲۳3RW3037-1BB14

3RW30 S2 63A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S2 63 A, 30 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30371BB14 )

3063۳۱۴,۷۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
3063
۱۲۴3RW3037-1BB04

3RW30 S2 63A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S2 63 A, 30 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30371BB04 )

3063۳۱۴,۷۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
3063
۱۲۵3RW3036-1BB14

3RW30 S2 45A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S2 45 A, 22 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30361BB14 )

2245۲۵۸,۵۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
2245
۱۲۶3RW3036-1BB04

3RW30 S2 45A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S2 45 A, 22 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30361BB04 )

2245۲۵۸,۵۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
2245
۱۲۷3RW3028-1BB14

3RW30 S0 38A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S0 38 A, 18.5 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30281BB14 )

18.538۲۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
18-538
۱۲۸3RW3028-1BB04

3RW30 S0 38A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S0 38 A, 18.5 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30281BB04 )

18.538۲۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
18-538
۱۲۹3RW3027-1BB14

3RW30 S0 32A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S0 32 A, 15 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30271BB14 )

1532۱۶۹,۹۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1532
۱۳۰3RW3027-1BB04

3RW30 S0 32A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S0 32 A, 15 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30271BB04 )

1532۱۶۹,۹۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1532
۱۳۱3RW3026-1BB14

3RW30 S0 25A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S0 25 A, 11 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30261BB14 )

1125۱۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1125
۱۳۲3RW3026-1BB04

3RW30 S0 25A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S0 25 A, 11 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30261BB04 )

1125۱۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1125
۱۳۳3RW3018-1BB14

3RW30 S00 17,6A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S00 17.6 A, 7.5 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30181BB14 )

7.517.6۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
7-517-6
۱۳۴3RW3018-1BB04

3RW30 S00 17,6A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S00 17.6 A, 7.5 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30181BB04 )

7.517.6۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
7-517-6
۱۳۵3RW3017-1BB14

3RW30 S00 12,5A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S00 12.5 A, 5.5 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30171BB14 )

5.512.5۱۰۹,۱۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
5-512-5
۱۳۶3RW3017-1BB04

3RW30 S00 12,5A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S00 12.5 A, 5.5 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30171BB04 )

5.512.5۱۰۹,۱۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
5-512-5
۱۳۷3RW3016-1BB14

3RW30 S00 9A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S00 9 A, 4 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30161BB14 )

49۹۶,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
49
۱۳۸3RW3016-1BB04

3RW30 S00 9A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S00 9 A, 4 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30161BB04 )

49۹۶,۶۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
49
۱۳۹3RW3014-1BB14

3RW30 S00 6,5A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S00 6.5 A, 3 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30141BB14 )

36.5۸۷,۵۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
36-5
۱۴۰3RW3014-1BB04

3RW30 S00 6,5A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S00 6.5 A, 3 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30141BB04 )

36.5۸۷,۵۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
36-5
۱۴۱3RW3013-1BB14

3RW30 S00 3,6A 480V 110-230V screw

SIRIUS soft starter S00 3.6 A, 1.5 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 110-230 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30131BB14 )

1.50.5۷۷,۹۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1-50-5
۱۴۲3RW3013-1BB04

3RW30 S00 3,6A 480V 24V screw

SIRIUS soft starter S00 3.6 A, 1.5 kW/400 V, 40 °C 200-480 V AC, 24 V AC/DC Screw terminals ( 3RW30131BB04 )

1.53.6۷۷,۹۰۰,۰۰۰ ریال
اطلاعات بیشتر
1-53-6

مقدمه ای بر سافت استارتر

موتورهای الکتریکی کاربرد بسیار گسترده ای در صنایع مختلف دارند. شروع به کار و توقف موتورها چالش های بزرگی را برای صنایع به وجود می آورد. شروع به کار و توقف ناگهانی موتورها سبب ایجاد تنش های مکانیکی شدید در سیستم می شود. این تنش ها برای بخش های متحرک موتور و بخش های دیگر از جمله تسمه ها، زنجیرها و … بسیار آسیب زا است. علاوه بر این موتورها در لحظه راه اندازی جریان بزرگی از شبکه می کشند که به جریان هجومی راه اندازی موسوم است. گاهی اوقات این جریان به قدری بزرگ می شود که حتی روی ولتاژ شبکه نیز می تواند تاثیر بگذارد.

همه این چالش ها در صورتی وجود دارد که موتور را به صورت مستقیم راه اندازی کنید. روش های مختلفی برای راه اندازی و توقف ایمن موتورها ابداع شده است. سافت استارترها از تکنیک کاهش ولتاژ برای راه اندازی و و توقف نرم موتور الکتریکی بهره می برند. در این روش ابتدا موتور با یک ولتاژ کوچک شروع به کار می کند. سپس ولتاژ کاری به صورت پلکانی و تا حد نامی افزایش پیدا می کند. برخی از نمونه های سافت استارتر قابلیت توقف نرم را نیز دارند. در زمان توقف ولتاژ موتور به آرامی از حد نامی تا صفر کاهش پیدا می کند. این روش علاوه بر مرتفع کردن تنش های مکانیکی ناشی از شروع به کار و توقف ناگهانی موتور، چالش های ناشی از جریان هجومی راه اندازی را نیز از بین می برد.

سافت استارتر زیمنس

قبل از پرداختن به عوامل تاثیر گذار بر قیمت سافت استارتر زیمنس، نمایی کلی از این سری محصولات زیمنس ارائه می کنیم. سافت استارترهای زیمنس عضو خانواده بزرگ SIRIUS هستند. این تجهیزات با کد 3RW آغاز و در سری های زیر عرضه می شوند:

  • سافت استارتر 3RW30
  • سافت استارتر 3RW40
  • سافت استارتر 3RW44

لازم به ذکر است سافت استارتر زیمنس سری های دیگری از جمله 3RW50 نیز دارد که نمونه های پیشرفته تری هستند اما در بازار ایران موجود نیست. رنج توان، قابلیت های ارتباطی و نوع کاربری (استاندارد یا سنگین) از جمله تفاوت های اعضای مختلف این خانواده است.

عوامل موثر بر قیمت سافت استارتر زیمنس

اگر از بین برندهای مختلف موجود در بازار تصمیم به استفاده از راه اندازهای نرم زیمنس گرفته اید، به شما تبریک می گوییم. شما یکی از بهترین برندهای دنیا در حوزه اتوماسیون صنعتی را انتخاب کرده اید. با بررسی قیمت این محصولات پی به تفاوت های بعضا چشمگیر قیمت در نمونه های مختلف خواهید برد. این تفاوت قیمت از برخی عوامل ناشی می شود که عبارتند از:

رنج توان سافت استارتر

راه اندازهای نرم دز توان های مختلفی عرضه می شوند. سری های مختلف سافت استارتر زیمنس رنج گسترده توان 1.5 تا 1200 کیلووات را پوشش می دهند. هر چقدر توان دستگاه بیشتر شود، ابعاد آن بزرگتر می شود و تجهیزات الکترونیکی با توان بیشتر مورد نیاز خواهد بود. بنابراین رنج توان اولین عامل تاثیرگذار بر قیمت سافت استارتر زیمنس است.

آنالوگ یا دیجیتال

سافت استارترها را براساس تکنولوژی به کار رفته در برد کنترلی آن ها می توان به دو گروه آنالوگ و دیجیتال تقسیم کرد. از سوی دیگر نمونه های آنالوگ سافت استارتر زیمنس از نوع دوفاز کنترل هستند. یعنی یکی از فازها مستقیما به موتور متصل می شود و دو فاز دیگر از طریق تریستورها به موتور متصل می شوند. نمونه های دیجیتال سافت استارتر زیمنس اما از نوع سه فاز کنترل هستند و روی هر سه فاز کنترل دارند. آنالوگ یا دیجیتال بودن از جمله عوامل موثر بر قیمت سافت استارتر زیمنس است.

تاثیر نوع کاربری بر قیمت سافت استارتر زیمنس

موتورهای الکتریکی به دو نوع سنگین کار و نرمال کار (استاندارد) تقسیم می شوند. به بیان بهتر کاربردها موتور الکتریکی را در یکی از گروه های فوق قرار می دهند. بر همین اساس سافت استارترها نیز به دو گروه سنگین کار و استاندارد تقسیم می شوند. نمونه های سنگین کار سافت استارتر به نسبت نمونه های استاندارد قیمت بیشتری دارند. در واقع این راه اندازها قادر به پشتیبانی از جریان یا به عبارت بهتر گشتاور بیشتری در لحظه راه اندازی موتور هستند. بنابراین نوع کاربری بر قیمت سافت استارتر زیمنس تاثیر گذار است.

دانلود کاتالوگ سافت استارتر زیمنس

سافت استارترها از نظر کاربری پیچیدگی زیادی ندارند. آشنایی با برخی پارامترهای عملیاتی مهم و جزئیات کاری راه اندازها کمک می کند درک بهتری از عملکرد و نحوه تنظیمات آن ها داشته باشید. برای این منظور هیچ منبعی غنی تر از کاتالوگ محصولات که توسط تولید کننده منتشر می شود نیست. برای دانلود کاتالوگ محصول روی لینک زیر کلیک کنید.

این مطلب را میتوانید با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

10 ديدگاه

  1. فلاح خرداد 13, 1402 در 8:27 ق.ظ - پاسخ

    سلام وقت بخیر .
    برای پروژه‌ی پیش رو نیاز به سافت آنالوگ دارم ،کدوم یکی از مدل های سافت‌استارتر زیمنس آنالوگ هستن؟
    تشکر

    • Pnap_@dmin خرداد 16, 1402 در 8:56 ق.ظ - پاسخ

      با سلام و احترام
      مدل ۳rw30 و ۳rw40 از دسته سافت استارتر های آنالوگ زیمنس می باشند.

  2. اشکان پورعلی خرداد 18, 1402 در 1:52 ب.ظ - پاسخ

    سلام.
    کدام یک از مدل های زیمنس کنتاکتور بای پس داخل دارند؟

    • Pnap_@dmin خرداد 22, 1402 در 8:26 ق.ظ - پاسخ

      با سلام و احترام
      تمام سافت استارتر های زیمنس به صورت داخلی دارای کنتاکتور بای پس هستند.

  3. امینی خرداد 23, 1402 در 4:54 ب.ظ - پاسخ

    سلام روز بخیر.
    تفاوت سافت استارتر سری ۳RW30 و ۳RW40 چیست؟

    • Pnap_@dmin خرداد 30, 1402 در 9:26 ق.ظ - پاسخ

      با سلام و احترام
      هر دو سافت استارتر از دسته سافت استارترهای آنالوگ زیمنس هستند، با این تفاوت که سری ۳RW40 علاوه بر اینکه برای کاربردها سبک و نیمه سنگین مناسب هستند، یک سری از تنظیمات و محافظت‌ها (مانند تعیین کلاسه بندی موتور، حفاظت اضافه جریان موتور، حفاظت دمای سیم پیچ موتور، دکمه ریست از راه دور و تعیین جریان محدود شونده) را دارند که در مدل ۳RW30 مشاهده نمی‌شود.

  4. ahmad خرداد 29, 1402 در 4:17 ب.ظ - پاسخ

    سلام برای راه اندازی یکی از موتورهای کمپرسور، با توجه به بررسی هایی که انجام دادم سافت ۹۰ کیلووات نیاز دارم، کدام مدل را پیشنهاد میکنید؟

    • Pnap_@dmin آذر 18, 1402 در 3:50 ب.ظ - پاسخ

      سلام وقت بخیر
      اگر برند زیمنس نیاز داشته باشید سری سافت های ۳RW40 با کد ۳RW4056-6BB44 و اگر برند اشنایدر نیاز دارید سافت استارتر سری ATS22 با کد ATS22C17Q، پیشنهاد ماست.

  5. میلاد تیر 5, 1402 در 12:19 ب.ظ - پاسخ

    سلام
    سافت استارت های زیمنس ساخت کجاست؟

    • Pnap_@dmin تیر 10, 1402 در 12:44 ب.ظ - پاسخ

      سلام میلاد عزیز
      در حال حاضر این دسته از محصولات زیمنس در کشور آلمان و جمهوری چک تولید می شوند.

درج دیدگاه

1. تفاوت سافت استارت با کنتاکتور؟

کنتاکتور و سافت استارت هر دو وسیله هایی برای انتقال توان الکتریکی به موتور هستند با این تفاوت که کنتاکتور تمام توان را یکباره به مصرف کنند وصل می کند و البته یک کلید کنترل پذیر است. اما سافت علاوه بر اینکه کنترل پذیر است توان الکتریکی را به صورت تدریجی به موتور انتقال می دهد.

2. آیا سافت استارت حفاظت جریان انجام می دهد یا نه؟

در اکثر سافت استارتر ها این امکان هست. البته برخی از سافت ها این امکان را ندارند. مثلا در سافت استارت های زیمنس غیر از مدل 3RW30 بقیه مدل ها حفاظت جریان دارند

3. آیا کابل موتور را مستقیما می توانیم به سافت استارت وصل کنیم؟

بله. البته اگر قرار است که چند موتور را به یک سافت متصل کنیم باید برای هر موتور کلید حرارتی خاص هر موتور را در بالادست موتور قرار دهیم .

این مطلب را میتوانید با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

درج دیدگاه

سوالات متداول سافت استارت زیمنس (Softstarter Siemens)

پاسخ به سوالات متداول پیرامون سافت استارتر زیمنس (Softstarter Siemens)

لیست قیمت الکتروموتورهای زیمنس

1. سافت استارت چیست؟نحوه عملکرد سافت استارت؟

وسیله ای است برای راه اندازی موتور به صورت نرم. منظور از راه اندازی نرم در اینجا، انتقال تدریجی توان به موتور است تا مشکلات الکتریکی و مکانیکی ناشی از راه اندازی مستقیم و ستاره مثلث برای موتور و ماشین متصل به آن کاهش یابد.

اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)

همان طور که در شکل دیده می شود سافت استارت از طریق مدارات قدرت سوئیچ زنی ولتاژ تغذیه L1, L2 و L3 را به موتور وصل می کند. اما این اتصال به صورت تدریجی است. یعنی از یک مقدار موثر اولیه مثلا 20 درصد ولتاژ نامی شروع می شود. در این صورت اصطلاحا زاویه آتش آلفا حداکثر مقدار خودش را دارد. به تدریج این مقدار کم و در مقابل مقدار ولتاژ موثر افزایش می یابد تا به مقدار نامی ولتاژ خط برسد. در این فرآیند اعمال تدریجی ولتاژ، جریان موتور تدریجا افزایش می یابد.

2. تفاوت سافت استارت با کنتاکتور چیست؟

کنتاکتور و سافت استارت هر دو وسیله هایی برای انتقال توان الکتریکی به موتور هستند با این تفاوت که کنتاکتور تمام توان را یکباره به مصرف کنند وصل می کند و البته یک کلید کنترل پذیر است. اما سافت علاوه بر اینکه کنترل پذیر است توان الکتریکی را به صورت تدریجی به موتور انتقال می دهد.

3.سافت استارت دیجیتال چه تفاوتی با راه انداز نرم آنالوگ دارد؟

سافت استارت های دیجیتال روی سه فاز کنترل دارند در حالیکه در سافت های آنالوگ ولتاژ در دو فاز ولتاژ کنترل می شود تا به صورت نرم توان را به موتور اعمال کنند. سافت های دیجیتال توابع متعدد برای حفاظت و بهبود عملکرد سافت و هم چنین پارامترهای مختلفی دارند. اما در سافت های انالوگ با نهایتا 2-3 پتانسیومتر تنظیمات زمان راه اندازی و ولتاژ اولیه و درصد حفاظت تنظیم می شود. سافت های دیجیتال صفحه نمایشگری برای مشخص کردن وضعیت و پارامترهای سافت دارد در حالیکه در سافت های آنالوگ صرفا چراغ های LED وضعیت سافت را مشخص می کنند.

اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)
  • کنتاکتور قبل از سافت استارت به چه منظور است؟

  • حفاظت های مورد نیاز برای سافت استارت چیست؟

  • نحوه قرار گیری راه انداز نرم در مدار؟ سیم بندی قدرت راه ا نداز نرم؟

باید دانست که کنتاکتور بالا دست الزامی نیست. در بین استاندارهای مختلفی که برای سیم بندی قدرت سافت وجود دارد مهم این است که یک کلید قطع کن در بالادست سافت و متصل به فیدر قدرت باشد و هم چنین تجهیزی حفاظتی برای حفاظت اتصال کوتاه سافت هم وجود داشته باشد. این حالت در چند شکل قابل پیاده شدن است:

اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)
برای اطلاع از بازه حفاظت کلید حرارتی برای هر نوع سافت و هم چنین نوع و کد فنی فیوزهای تند سوز در هر یک از اشکال مدار قدرت سافت استارت می توانید به کاتالوگ سافت استارت در صفحه ی لیست قیمت سافت و درایو مراجعه کنید.

5. آیا سافت استارت حفاظت جریان انجام می دهد یا خیر؟

در اکثر سافت استارتر ها این امکان هست. البته برخی از سافت ها این امکان را ندارند. مثلا در سافت استارت های زیمنس غیر از مدل 3RW30 زیمنس بقیه مدل ها حفاظت جریان دارند

  • برای موتور تک فاز سافت استارت داریم؟

  • منظور از دو فاز کنترل و سه فاز کنترل در سافت استارتر های زیمنس چیست؟

اگر کنترل ولتاژ (اعمال تدریجی ولتاژ خط به موتور با سوئیچ زنی قدرت) در یک فاز باشد سافت استارت ما تک فاز کنترل است اما اگر این کنترل بر روی دو فاز باشد سافت می شود دو فاز و اگر هم روی سه فاز باشد روی سه فاز کنترل ولتاژ داریم.

  • سافت های زیمنس مدل های 3RW30 , 3RW40  دو فاز کنترل هستند
  • سری 3RW44  و سری جدید 3RW52 و 3RW55 کنترل سه فاز دارند.
  • در بین سافت های اشنایدر سافت ATS01N1 سافت تک فاز کنترل است.
  • سافت تک فاز می تواند برای موتور تک فاز هم استفاده شود.

7. تفاوت سافت استارت زیمنس 3RW40 , 3RW44 و 3RW30

تفاوت این ها در چندین قسمت است. اول در ولتاژ تغذیه، دوم در دامنه توانی، سوم در توابع عملکردی اصلی (نوع و کیفیت راه اندازی و توقف)، چهارم در توابع حفاظتی، پنجم در توابع عملکردی و شبکه های صنعتی است.
برای اطلاع از این تفاوت ها می توانید جدول زیر را ملاحظه کنید

اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)

8. انواع سافت استارت های زیمنس؟ جدید ترین سافت های زیمنس چیست؟

 سافت استارت های زیمنس در سه رده کلی تقسیم بندی شده اند:

1.سافت با عملکرد پایه (Basic performance soft starters)

در این قسمت سافت های 3RW30 و RW40 قرار می گیرند. سافت 3RW30 کم هزینه ترین سافت زیمنس و تا توان 55 کیلو وات و سافت استارت 3RW40 تا توان 250 کیلو وات موجود هستند

اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)

2. سافت استارت با عملکرد متوسط و برای کاربردهای عمومی (general performance soft starter)

در این قسمت سافت های 3RW55 و 3RW44 قرار دارند. سافت 3RW44 از توان 5.5 تا 710 کیلو وات در اتصال معمولی (1200 کیلو وات اتصال مثلث داخلی) و سافت 3RW55 از توان 5.5  تا 1200 کیلو وات.

اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)

3. سافت استارت های پیشرفته و با کارآیی بالا (high-performance soft starter)

در این قسمت سافت های 3RW52 قرار دارند. که تا توان 315 کیلو وات برای اتصال معمولی (516 کیلو وات برای اتصال مثلث داخلی) قابل استفاده اند.

اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)
  • از سافت استارت برای کنترل دور هم می توان استفاده کرد؟

  • کنترل سرعت با سافت استارت هم امکان پذیر است؟

فرآیند اعمال توان سافت استارت و درایو با هم متفاوت است. در سافت توان با اعمال تغییراتی در زاویه آتش به تدریج به موتور اعمال می شود و ماهیت اش همان ماهیت ولتاژ خط است (یعنی فرکانس همان فرکانس ولتاژ خط است).
اما در درایو ابتدا ولتاژ AC خط تبدیل به ولتاژ مستقیم می شود و سپس بسته به شرایط و تنظیمات انجام شده ولتاژ AC تولید می شود. در این صورت امکان تغییر ولتاژ و فرکانس وجود دارد. با این توجه در سافت استارت امکان کنترل سرعت نیست ولی در درایو می توانیم سرعت را کنترل کنیم.

این جمله معروف است که هر درایو می تواند سافت باشد ولی هر سافت نمی تواند درایو باشد.

10. آیا کابل موتور را مستقیما می توانیم به سافت استارت وصل کنیم؟

بله. البته اگر قرار است که چند موتور را به یک سافت متصل کنیم باید برای هر موتور کلید حرارتی خاص هر موتور را در بالادست موتور قرار دهیم

  • آیا گذاشتن راه انداز نرم در مسیر سیم پیچ موتور متداول است؟

در بعضی از سافت استارترها این امکان هست که بتوانیم هر فاز سافت را با یک سیم پیچ موتور سری کنیم و اصطلاحا سافت داخل اتصال مثلث موتور قرار بگیرد. در این صورت گفته می شود که سافت به صورت مثلث داخلی (inside delta) سیم بندی شده است. در غیر این صورت سافت بالادست موتور قرار میگیرد و به صورت معمول (inline) سیم بندی می شود. تفاوت این دو سیم بندی را در شکل های زیر می توانید ببینید.

اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)

محدودیت های راه اندازی سافت استارتر با مدارمثلث داخلی:

  • سافت استارتر کنترل سه فاز لازم است
  • وجود تجهیزات قطع کننده بالادست لازم است
  • دامنه ولتاژ خط باید مطابق با ولتاژ نامی برای سیم پیچ باشد.
  • توابع ترمز سافت قابلیت استفاده ندارند)ترمز DC و ترمز ترکیبی)
  • جریان مانیتور شده بر اساس محاسبات جریان خط است. اگر عدم تقارن به وجود آید این مقدار با مقدار اصلی عبوری از سیم پیچ متفاوت می شود
  • تجهیزات حفاظتی (کلید حرارتی )یک رنج بالاتر باشد
  • توقف نرم نداريم 
  • نیاز به وجود شش سر سیم پیچ های موتور هست.

مزیت عمده استفاده از اتصال مثلث داخلی این است که با این اتصال جریان عبوری از سافت 58 درصد جریان نامی موتور خواهد بود. در نتیجه می توان سافت کوچکتر از توان موتور انتخاب کرد. این کار باعث کاهش عمده هزینه اولیه خرید و نصب سافت برای موتور می شود.

  • تاثیر سافت استارت در کاهش جریان راه اندازی؟

  • تاثیر سافت استارتر در گشتاور راه اندازی موتور چگونه است؟ در کاهش شوک های مکانیکی؟

  • چرا در با وجود سافت استارتر جریان راه اندازی بیش از جریان نامی است؟

 همان طور که در شکل زیر می بینید جریان راه اندازی سافت در حدود 3 برابر جریان نامی است. مثلا برای یک موتور 55 کیلو وات که جریان نامی در بار کامل 100 آمپر است در راه اندازی مستقیم جریان اولیه 700 آمپر است که با استفاده از راه انداز نرم به حدود 350 آمپر می رسد.
در حالیکه اگر سافت استفاده نکنیم جریان راه اندازی درحدود 6 تا 10 برابر جریان نامی خواهد بود. در نتیجه استفاده از سافت باعث کاهش جریان راه اندازی می شود. از ان جایی که گشتاور در موتور با جریان رابطه مستقیم دارد وقتی که جریان راه اندازی کم شود در نتیجه گشتاور راه اندازی و شوک اولیه ناشی از ان هم کم می شود.

  • جبران سازی توان راکتیو در مدار سافت استارت؟ محل صحیح نصب خازن در مدار سافت استارت کجاست؟

به هیچ وجه در خروجی سافت استارت نباید خازن نصب شود. چون این کار باعث خسارت دیدن سافت می شود. در صورتی که بخواهیم از خازن برای اصلاح ضریب توان استفاده کنیم باید این در ورودی سافت نصب شود.

14. سافت استارت های زیمنس ورودی ترمیستور هم دارد؟

بله. البته همه مدل های آن. در سافت استارت سری 3RW40  تا توان 55 کیلووات امکان انتخاب سافت مجهز به ورودی ترمیستور هست. نکته مهم این است که اگر چنین امکانی را بخواهیم باید کد فنی مرتبط را سفارش بدهیم.

اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)
در مدل 3RW44 در تمام توان ها امکان اتصال سنسور PTC به سافت استارت وجود دارد.
  • آیا ورودی خروجی های راه انداز نرم برنامه پذیر است؟

فقط درمدل 3RW44 ورودی و خروجی های دیجیتال برنامه پذیرند. ولی در سافت های پایین تر توابع ورودی و خروجی ثابت از پیش تعریف شده است. در مدل های 3RW40 تا توان 55 کیلو وات ورودی آنالوگ سنسور دما موتور وجود دارد. یک ورودی دیجیتال برای ارسال فرمان خاموش و روشن و سه خروجی دیجیتال برای اعلام وضعیت روشن/ خاموش بودن، اعلام زمان اتصال کنتاکتور بای پس و اعلام خطای اضافه جریان در این نوع سافت استارت هست.

در مدل 3RW30 ورودی دیجیتال فقط برای فرمان روشن و خاموش شدن وجود دارد. خروجی دیجیتال دراین مدل هم وجود دارد که زمان روشن بودن سافت را مانیتور می کند.

16. آیا راه انداز نرم قابلیت شبکه شدن دارد؟

امکان شبکه شدن برای بعضی راه اندازهای نرم وجود دارد. مثلا در سافت های زیمنس مدل 3RW44 امکان شبکه پروفیباس را دارد. اگر بخواهیم که این امکان را سافت استارت داشته باشد باید ماژول مربوطه جدا سفارش بدهیم.

17. منظور از بای پس داخلی در راه انداز نرم چیست؟ به چه معناست؟

راه انداز نرم فقط نحوه راه اندازی و در برخی مدل ها نحوه توقف را مدیریت می کند. در نتیجه بعد از این حالتهای گذرای راه اندازی و توقف، سافت عملا یک واسطه انتقال توان است که این کار باعث تلفات انرژی در سافت و کم شدن عمر مفید آن می شود. برای همین است که سازندگان سافت در توان های بالا که مقدار تلفات قابل ملاحظه است امکانی را تعریف می کنند که به محض اتمام حالت گذرای راه اندازی، سافت استارت پایان آن را اعلام می کند تا توسط یک کنتاکتور ،  سافت اتصال کوتاه شده و از مدار خارج شود (اصطلاحا بای پس شود).
ممکن است سافت مجهز به کنتاکتور بای پس به صورت داخلی باشد یا اینکه فقط با یک خروجی دیجیتال زمان مناسب برای اتصال کنتاکتور بای پس خارجی اعلام شود.

18. تنظیم جریان در راه انداز نرم به چه صورت است؟

اگر سافت آنالوگ باشد (فقط 3RW40 چون 3RW30 چنین امکانی ندارد) با تنظیم پتانسیومترهایی که بر روی سافت تعبیه شده است تنظیم جریان انجام می شود. سه تنظیم جریان برای سافت در نظر گرفته شده است. تنظیم اول مشخص کردن کلاس حفاظت سافت است؛ کلاس 10 یا 20 یا 30. تنظیم بعدی برای اضافه بار است. و تنظیم سوم برای مشخص کردن محدود کننده جریان است که ضریبی از جریان نامی سافت است.

در سافت های دیجیتال پارامترهای تنظیم جریان در منوهای سافت انجام میشود.

اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)
  • تنظیم ولوم های راه انداز نرم موتور آنالوگ برای کاربردهای مختلف چیست؟

 سافت های آنالوگ دو دسته هستند. دسته اول سافت های انالوگ ساده هستند مثل 3RW30. در این سافت ها دو پارامتر ولتاژ اولیه راه اندازی و زمان راه اندازی وجود دارد. اما در سافت های آنالوگ دسته دوم مثل 3RW40 علاوه بر دو پارامتر قبلی، امکان تنظیم کلاس عایقی، حد جریان اضافه بار، زمان توقف و محدودیت جریان ایجاد شده است.

  • چه سافت استارتری مناسب برای پمپ چاه عمیق است؟

اتفاقا بهتر است که از راه انداز نرم استفاده کنیم. چون در راه اندازی الکترو موتور پمپ کفکش اگر به صورت نرم راه اندازی نشود علاوه بر تنش های مکانیکی که بر پمپ و اتصالات مکانیکی و لرزش و ریزش دیواره های چاه ایجاد می شود می توان منجر به برهم خوردگی آب درون چاه و پمپاژ آب گل آلود شود. توقف نرم هم مزیتی است که با استفاده از سافت استارتر فراهم می شود. البته به شرطی که این امکان را داشته باشد که در سافت های 3RW40 , 44 وجود دارد.
در زیر نمونه ای از جدول امکان استفاده سافت در کاربردهای مختلف نشان داده شده است:

اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)

فاصله موتور از سافت در سافت های 3RW30  و 3RW40 نباید از 300 متر بیشتر شود. برای سافت 3RW44 می توان تا 500 متر هم فاصله را افزایش داد.

اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)

22. تفاوت سافت استارتر کاربرد سنگین با کاربرد ساده؟

سافت کاربرد سنگین باید امکان راه اندازی موتور با کلاس حرارتی بالاتر از 10 را داشته باشد. در نتیجه سافت های 3RW30 این امکان را ندارند. فقط سافت های 3RW40  و 3RW44 با توجه به اینکه می توان درجه کلاس عایقی را تنظیم کرد می توان از آنها برای کاربردهای سنگین و فوق سنگین بهره برد.

23. آیا با نرم افزار هم میتوان سافت استارتر را تنظیم کرد؟

بله. البته سافت استارتر 3RW44 فقط این امکان را دارد. چون این نوع سافت دیجیتال بوده و امکان ارتباط با PC و در نتیجه پارامتردهی و تنظیمات از طریق رایانه برای آن میسر است. نرم افزاری که می توانیم این کار را انجام دهیم Soft Starters ES است. البته پکیج نرم افزاری Soft Starters ES V15 برای افزودن به نرم افزار TIA هم وجود دارد.

آموزش نصب نرم افزار Tia Portal زیمنس

24. راه اندازی سافت استارت از طریق پی ال سی از چه طریق ممکن است؟

بستگی به نوع سافت دارد. اگر سافت ما  امکان شبکه شدن را ندارد فقط از طریق ورودی و خروجی های دیجیتال می توانیم ارتباط بین سافت استارت و پی ال سی را برقرار کنیم. اما اگر امکان شبکه برای سافت استارت وجود داشته باشد از طریق ماژول شبکه سافت استارت و پورت شبکه موجود در پی ال سی ارتباط برقرار می شود.

25. کدام مدلهای سافت استارتر زیمنس کنتاکتور بای پس دارد؟

همه مدل های سافت زیمنس (3RW30,3RW40, 3RW44) مجهز به کنتاکتور بای پس هستند.

26. آیا با یک سافت استارتر می توان دو موتور را راه ا ندازی کرد؟ شرایط راه اندازی دو موتور با یک سافت استارتر؟

بله می شود این کار را کرد. همان طوری که برای درایو هم می توانیم یک درایو را برای چندین موتور استفاده کنیم. فقط نکتۀ مهم این است که سافت شما باید متناسب با مجموع توان های موتورهای متصل به آن انتخاب شود. نکته دوم اینکه برای حفاظت موتورها بایستی برای هر یک یک کلید حرارتی بالادست انتخاب شود. نکته سوم این که باید ملاحظات طول کابل برای مجموع کابل های خروجی سافت به موتورها رعایت شود.

27. آیا مدار کنترل وحفاظت سافت استارتر پس از بای پس هم کار می کند؟

بله. فقط مسیر هدایت جریان به جای تریستورها کنتاکتهای قدرت داخلی (اگر بای پس داخلی باشد) خواهد بود. و همچنان محاسبات جریان و حفاظت های لازم توسط سافت انجام می شود.

28. آیا مدار قدرت (تریستورهای قدرت) همیشه در حال کار هستند؟

اگر سافت ما مجهز به کنتاکتور بای پس داخلی باشد با اتمام عملیات راه اندازی تریستورها از مدار خارج می شوند. در این صورت هدایت جریان با کنتاکت قدرت داخلی سافت خواهد بود.

29. آیا ورودی دیجیتال ورودی دو سیمه و سه سیمه دارد؟

دو سیمه است.

  • اولین پارامتر نوع کاربردی است که این سافت می خواهد آن را کنترل کند.

  •  مشخصه دوم مشخصات توان، ولتاژ و جریان نامی موتور است.

  • پارامتر سوم نوع اتصال موتور به سافت است. اینکه به صورت in-line باشد یا مثلث داخلی (in-Side delta)

  • پارامتر بعدی مشخص کردن تعداد استارت های سافت در ساعت است. این خیلی مهم است. چون تمام کارکرد سافت در همین استارت هاست. اگر تعداد استارت سافت در ساعت از حد مشخص شده بیشتر باشد بایستی از فن مخصوص برای خنک کنندگی سافت استفاده کرد

اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)

مشخصه دیگری که مهم است مشخصات محیطی است. مثلا دما و ارتفاع از سطح دریا

31. آیا سافت استارت شبکه پروفیباس را هم ساپورت می کند؟

بله. البته سافت استارترهای دیجیتالی مثل 3RW44 این امکان را دارند که ماژول پروفیباس به آنها اضافه شود.

تصویری از ماژول های شبکه سافت زیمنس را در شکل های زیر می بینید:

اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)

32. آیا سافت استارتر به صورت مثلث هم می توان راه اندازی کرد؟

بله. اصلا سافت استارت برای موتوری که مثلث سیم بندی شده است استفاده می شود.

33. تفاوت راه اندازی سافت استارتر با ستاره مثلث چیست؟

به صورت کلی دلیل استفاده هر دو آنها یکی است. هر دو برای کم کردن جریان راه اندازی و کاهش تنش هایی که به تبع جریان بالای راه اندازی وجود دارد استفاده می شوند. با این تفاوت که در ستاره مثلث طی دو مرحله ولتاژ به موتور اعمال می شود. ولی در سافت استارت به صورت نرم طی زمان مشخص شده از ولتاژ اولیه تنظیم شده تا مقدار نامی، ولتاژ اعمال می شود. در نتیجه جریان راه اندازی سافت استارت به مراتب کم تر از جریان راه اندازی ستاره مثلث است.

تفاوت های دیگر بسته به قابلیت های موجود در سافت که برای اطلاع بیشتر به کاتالوگ فنی مراجعه کنید یا با واحد فنی و مهندسی پناپ تماس بگیرید.

  • راه اندازی بوستر پمپ با سافت استارت چگونه است؟

در سافت های زیمنس مدل 3RW55 و 3RW44 این امکان که به صورت ابشاری راه اندازی شود. البته با عنوان serial starting. مدار فرمان و توضیحات در دستورالعمل راه اندازی سافت 3RW44 امده است:

اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)

 اما در سافت استارت اشنایدر مدل ATS48 می توان کنترل ابشاری را برای سافت تعریف کرد. مدار فرمان و قدرت لازم برای این وضعیت را هم باید بر اساس کاتالوگ طراحی و اجرا کرد. با این روش می توان تا سه موتور را به صورت پشت سر هم راه اندازی کرد.

35. آیا سافت استارت سافت استوپ هم هست؟

معمولا اینگونه است. اما سافت های 3RW30 فقط سافت استارت است و توقف نرم ندارد. در نتیجه سایر مدل های سافت استارت زیمنس یعنی 3RW40 و 3RW44 و 3RW50 سافت استوپ هم هستند.

  • شرایط محیطی نصب سافت استارت چیست؟

اگر منظور شما چگونگی نصب فیزیکی سافت استارتر است باید بدانید که چند نکته باید در نصب آن مدنظر باشد:

  • نکته اول در نصب عمودی و افقی راه انداز نرم است که یک سری زوایای مجاز برای انحراف از مقدار استاندارد در کاتالوگ مشخص شده است.

  • نکته دوم توجه به فاصله های مجاز راه انداز از تجهیزات دیگر است. این فواصل در هر چهار طرف بالا و پایین و چپ و راست مهم است.  این پارامتر در توان های مختلف تغییر می کند. برای اطلاع از جزئیات آن کاتالوگ مراجعه کنید

  • نکته سوم نحوه سیم بندی قدرت و اتصال راه انداز نرم به فیدر قدرت است. برای این کار مدل های استاندارد مختلفی وجود دارد. در همه اینها وجود یک وسیله قطع کن بالادست لازم است. چه می خواهد کنتاکتور باشد یا کلیدحفاظتی . دانستن جزئیات سیم بندی قدرت هم در کاتالوگ با رسم مدار شماتیک و مشخص کردن مشخصات تجهیزات آورده شده است.

  • نکته دیگر در جانمایی سافت، مکان قراردادن بانک خازنی برای اصلاح ضریب توان موتور است که حتما باید در بالادست سافت واقع شود.

  • توجه به دمای محیطی مجاز در زمان راه اندازی و هم چنین میزان ارتفاع از سطح دریا شاخصه مهمی است که باید بر اساس مقادیر درج شده در کاتالوگ با شرایط محیطی موجود تطبیق داده شود

37. مدار فرمان استاندارد برای سافت استارتر چیست؟ نقشه های وایرینگ و مدار فرمان و قدرت سافت استارتر چگونه است؟

مداری که بر اساس استانداردهای سازنده چگونگی اعمال استارت و استوپ و نمایش دادن سیگنال خطای سافت را نشان می دهد مدار فرمان استاندارد سافت استارتر است. مثلا در شکل زیر مدار فرمان و قدرت سافت استارت به صورت شماتیک نمایش داده شده است:

اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)

این مدار، برای راه اندازی سافت استارتر 3RW30 با دو عدد کلید فشاری (pushbutton) یکی برای استارت دیگری برای استوپ است.

مدارهای متنوع برای انواع سافت استارتر در کاتالوگ مشخص شده است. برای دریافت راهنمایی های بیشتر با واحد فنی پناپ تماس بگیرید.

38. شبکه های قابل پشتیبانی سافت استارتر های زیمنس؟

در مدل های 3RW30 و 3RW40 امکان اتصال شبکه وجود ندارد. فقط در مدل 3RW44 ماژل های دو شبکه پروفیباس و پروفی نت به سافت استارت متصل می شود.

در سافت استارت مدل 3RW55 از انواع مختلفی از شبکه ها به شرح زیر می توان استفاده کرد:

  • PROFIBUS

  • PROFINET Standard

  • PROFINET High Feature

  • Modbus TCP

  • Modbus RTU

  • Ethernet IP

39. آیا می توانیم بای پس خارجی برای سافت استارتر طراحی کنیم؟

بله می توان این کار را کرد. ولی اگر خود سافت مجهز به کنتاکتور بای پس داخلی باشد این کار هزینه اضافه ای را برای شما خواهد داشت. علاوه بر اینکه حجم مدار شما را بیشتر می کند.

  • عبور جریان زیاد و همچنین اتصال ولتاژ بیش از حد مجاز می توان منجز به سوختن سافت شود. علاوه بر این عدم رعایت تعداد قطع و وصل مجاز سافت به آن آسیب وارد می کند.

  • علت دیگر سوختن سافت استارتر نصب بانک خازنی در خروجی سافت برای اصلاح ضریب توان است.

  • هم چنین در سافت های ساده که توان حفاظتی بالایی ندارد در صورت کمتر بودن زمان تنظیم شده شیب افزایش ولتاژ سافت (RampUp) از زمان واقعی افزایش جریان موتور به سافت آسیب می خورد.

  • هم چنین عدم رعایت محدودیت های ارتفاع و دمای محیط سافت و هم چنین کنترل گرد و غبار آسیب زننده به سافت استارت است.

  • نبودن ولتاژ در خروجی (missing Load voltage)

  • خطای فاز (phase failure)

  • خطای قطع بار از خروجی (Mossing load)

  • اضافه بار در وضعیت بای پس (Bypass overload)

42. نحوه ریست فاکتوری سافت استارتر چگونه است؟

در سافتهای 3RW44 در منوهای سافت رفته و گزینه Restoring setting را انتخاب کرده و Factoring setting را انتخاب کنید.

43. مزیت های استفاده از سافت استارتر نسبت به درایو؟

مزیت عمده اش سادگی آن نسبت به درایو است. و این کار را برای انتخاب سافت و هم چنین کاربری آن ساده می کند. مثلا شما با تنظیم تنها سه پارامتر سافت می توانید سافت را برای کاربرد مورد نظر استفاده کنید. همین سادگی باعث هزینه کم تر این تجهیز نسبت به درایو است. این تفاوت هزینه به خاطر تفاوت تکنولوژی بسیار چشمگیر است.

برای اطلاع از تفاوت قیمت سافت و درایو می توانید به قسمت لیست قیمت سافت و درایور اشنایدر و زیمنس مراجعه کنید

44. علت اتصال کوتاه بودن فاز وسط سافت استارتر آنالوگ زیمنس چیست؟

سافت های آنالوگ اغلب به صورت دو فاز کنترل هستند. یعنی فقط روی دو فاز آنها تایریستور قرار دارد تا کنترل ولتاژ را برای راه اندازی و توقف انجام دهند. فاز سوم ه42. آیا مشخصات موتور در سافت استارتر باید تنظیم شود؟
نه لزوما. ولی در مدل های پیشرفته سافت استارتر مثل 3RW55 در تنظیمات آن گزینه Motor Parameter وجود داردم که فاقد تایریستور است اتصال کوتاه است.

45. آیا می توان کلید های روی سافت استارتر را قفل کرد؟

بله در مدل 3RW44 با مشخص کردن سطح دسترسی و اختصاص رمز عبور می توان از تغییرات ناخواسته پارامترها جلوگیری کرد.

برای اطلاع از چگونگی انجام کار به قسمت Safety  پارامترهای سافت مراجعه کنید.

46. خطای Phase L1 loss چیست و چگونه رفع می شود؟

برای این خطا چند احتمال وجود دارد:

  • واقعا فاز گفته شده قطع شده باشد یا اینکه ولتاژ آن از حد مجاز کمتر بیاید. (اگر افت ولتاژ بیش از 15 درصد ولتاژ نامی برای بیش از 100 میلی ثانیه در شرایط راه اندازی یا بیش از 200 میلی ثانیه در شرایط بای پس باشد ولتاژ به زیر حد مجاز می رسد)

  • اگر موتور متصل شده به سافت خیلی کوچک تر از سایز سافت استارت باشد. عملا کمتر از 10 درصد جریان نامی سافت موتور کوچک حساب می شود.

  • اگر سافت برای اتصال به زمین در سیستم IT به کار رود در حالیکه ورژن سافت کمتر از E06 باشد

47. نحوه تست سافت استارت چگونه است؟ سافت استارتر قابلیت کنترل گشتاور دارد؟

نه در همه مدل های آن. بلکه در نوع سافت استارتر دیجیتال مثل 3RW44 و 3RW55 این قابلیت وجود دارد.

48. زمان بای پس بر اساس ست پوینت است یا خود سافت استارتر تعیین می کند؟

بر اساس زمان شیب افزایشی (Ramp up) این زمان تعیین می شود. در انتهای این بازه زمانی سافت استارتری فرمان بای پس را صادر می کند.

49. آیا می توانیم زمان راه اندازی در راه انداز نرم ، سافت استارتر را خیلی زیاد کنیم؟

البته این درست است که هر چه زمان راه اندازی بیشتر باشد راه اندازی نرم تری خواهیم داشت اما نمی توان این زمان را خیلی زیاد کرد. چون سافت با صرفا کاهش ولتاژ و افزایش تدریجی آن راه اندازی را انجام می دهد. کاهش ولتاژ کاهش جریان و در نتیجه کاهش گشتاور را در پی دارد و اگر موتور و ماشین متصل به ان نیاز به گشتاور اولیه داشته باشد موتور زیر بار می ماند.

50. تنظیم زمان راه اندازی در سافت استارتر های آنالوگ چگونه است؟

به سادگی با یکی از پتانسیومترهایی که جلو سافت قرار داده شده است می توانیم زمان راه اندازی را تنظیم کنیم.

اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)

51.علت روشن شدن چراغ Failure در سافت استارت 3RW40 چیست؟

چراغ Failure بنا به دلایل زیر ممکن است روشن شود:

  • چشمک زن سبز : در طول زمان در حال استارت / در طول زمان در حال توقف

  • سبز ثابت: در طول زمان بای پس

  • قرمز ثابت: بودن ولتاژ تغذیه خارج از محدوده مجاز/ مقدار غیر مجاز جریان / اضافه بار حرارتی بر روی سافت/ قطع ولتاژ بار متصل به سافت/ خطای فاز

اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)

52. آیا در راه انداز نرم موتور تنظیم ACC و DEC وجود دارد؟ قابل تنظیم است؟

 بله. همان تنظیم زمان راه اندازی و زمان توقف است که در سافت های آنالوگ به صورت پتانسیومترهایی بر روی پنل درایو انجام می شود و در سافت های دیجیتال جزء پارامترهای درایو است.

53. مولتی متر جریان راه اندازی موتور با راه انداز نرم موتور را درست نمایش نمی دهد؟ علت چیست؟

مولتی متر ها معمولا جریان موثر را اندازه گیری می کنند. در نتیجه با توجه به اینکه در خروجی سافت پالسهایی داریم که سرعت بالایی دارند برای اندازه گیری دقیق آن باید از مولتی مترهای با قابلیت True RMS استفاده کنیم.

54. محدوده فرکانسی سافت استارتر چه قدر است؟

همان طوری که در کاتالوگ بیان شده است 50/60 هرتز با تلرانس 10+ درصد و 10- درصد.

55. روش های ریست کردن خطا در سافت استارترهای آنالوگ زیمنس چگونه است؟

بستگی به نوع خطا دارد. بعضی خطا ها با رفع خطا خودش ریست می شود. البته اگر گزینه ریست شدن اتوماتیک در سافت انتخاب شده باشد. این گزینه به صورت سخت افزاری در سافت های آنالوگ انجام می شود.
بعضی خطاها با استفاده از کلید ریست بر روی سافت از بین می رود.
بعضی خطاها هم که مربوط به مشکلات سخت افزاری است به این راحتی ها از بین نمی رود. نیاز به بازبینی توسط متخصص دارد.

این زمانی است که چراغ Device fault بر روی سافت روشن شود. در این صورت با واحد تعمیرات شرکت پناب تماس بگیرید.

56. آیا سافت استاتر ایرانی هم داریم؟

بله. چندین برند هستند که ادعای ساخت سافت استارت دارند. یکی از اینها شرکت آراز تابلو است.

این مطلب را میتوانید با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

6 ديدگاه

  1. فرشاد خرداد 5, 1399 در 1:06 ق.ظ - پاسخ

    سلام خیلی ممنون از مطالبتون….

    • mr madadi خرداد 5, 1399 در 9:05 ب.ظ - پاسخ

      سلام فرشاد عزیز.
      ممنون بابت ارسال نظر.خوشحالیم که مطالب میتونه براتون مفید باشه.

  2. هومن اردیبهشت 19, 1401 در 6:37 ق.ظ - پاسخ

    علت خطای همزمانی استارت و استوپ چیست

    • reza_@dmin اردیبهشت 19, 1401 در 3:09 ب.ظ - پاسخ

      با سلام و احترام
      کاربر عزیز، در ابتدا مدار فرمان استارت و استپ باید چک شود، ممکن است در مدار فرمان ایراد وجود داشته باشد.
      اگر مدار فرمان مشکلی نداشت و حتی با فرمان از روی Keypad، باز هم خطای فوق رو مشاهده کردید، ممکن است ایراد از بُرد داخلی باشد که باید توسط تعمیرکار مجاز مورد بررسی قرار گیرد.

  3. احمد آذر 12, 1401 در 11:39 ب.ظ - پاسخ

    سلام ،ممنون از زحمات شما ،کاش بطور مثال ی مدار فرمان۱۱کیلووات سافت با بای پس میزاشتین

  4. هومن دی 28, 1401 در 10:39 ب.ظ - پاسخ

    سلام خیلی عالی .ممنون از شما
    فقط برای درصد مقدار اولیه ولتاژ را چطور انتخاب کنیم.در سافت ۳RW40

درج دیدگاه

عنوان