نحوه اتصال سنسور دما به ماژول آنالوگ لوگو 8 زیمنس (AM2 PT100_AM2 RTD)

نحوه اتصال سنسور دما (AM2 PT100_AM2 RTD) به ماژول آنالوگ لوگو 8 زیمنس

لیست قیمت لوگو !۸ زیمنس و ماژول های افزاینده
لیست قیمت لوگو !۸ زیمنس و ماژول های افزاینده

چگونه سنسور دما (PT100) را به ماژول آنالوگ وصل کنیم؟

به راحتی می توانید سنسورهای دمای RTD  را به صورت دو سیمه، سه سیمه یا چهار سیمه به ماژول آنالوگ لوگو 8 زیمنس وصل کنید. در این باره در ادامه با پناپ همراه باشید.

نحوه اتصال سنسور PT100 به صورت دو سیمه

در این حالت شما به صورت نمایش داده شده در شکل می توانید سنسور دما (PT100) را به ماژول آنالوگ وصل کنید. در این آرایش، نمی توانیم خطای اندازه گیری مقاومت اهمی مدار (سیم ها و اتصالات) را در کنار مقاومت خود سنسور تصحیح کنیم. در این حالت باید یک اتصال کوتاه بین ترمینال‌های U1- و IC1 ایجاد کنیم.

نحوه اتصال سنسور PT100 به صورت سه سیمه

در این حالت،همان طور که در شکل می بینید مقدار مقاومت مدار جبران می شود در نتیجه مقدار آن در اندازه گیری لحاظ می شود. به عبارت دیگر، در این روش خطای وجود سیم های اتصال دهنده سنسور به ماژول آنالوگ را نخواهیم داشت. البته برای اینکه این جبران سازی به صورت دقیق صورت بگیرد باید هر سه سیم که تا سنسور رفته اند طول و عرض مقطع یکسانی داشته باشند تا مقاومت برابری داشته باشند در نتیجه مقدار مقاومت سیم سوم به عنوان ملاک از مقاومت به دست آمده از اندازه دو سیم دیگر لحاظ شود. (دو برابر آن از مجموع مقاومت، کسر شود.)

نحوه اتصال سنسور PT100 به صورت چهار سیمه

در این حال مطابق شکل شماره سنسور مطابق همان حالتی که در سه سیم گفته شده به ماژول آنالوگ وصل می شود . اما اتصال چهارم سنسور دما (PT100) باز باقی می ماند.

نحوه اتصال سنسور PT100 به ماژول آنالوگ لوگو!8 صورت چهار سیمه
اتوماسیون صنعتی /مقالات پناپ(pnap)

چگونه می توان خروجی آنالوگ لوگو (AM2 AQ) را تنظیم کنم؟

اول باید بدانیم که لوگو زیمنس از نسخه  0BA4 به وسیله ماژول آنالوگ، دو عدد خروجی آنالوگ را در اختیار کاربر قرار می دهد. البته نوع سیگنال آنالوگ خروجی ماژول (6ED1 055-1MM00-0BA0) در نسخه های 0BA4 و  0BA5 ولتاژی (0-10V) بوده است. اما در …

نکته هایی در رابطه اتصال سنسور PT100

برای تشخیص سرهای مختلف یک سنسور دما (PT100)  شما می توانید از مولتی متر یا برگه مشخصات فنی سنسور دما (PT100) (Datasheet) استفاده کنید. اگر خواستید با استفاده از مولتی متر سرهای مختلف سنسور را مشخص کنید همان طور که در شکل 4 دیده می شود اگر مقدار مقاومت بین دو سر 100 اهم بود، این نشان دهنده این است که یک سر ورودی و سر دیگر خروجی است. و اما اگر مقدار مقاومت ناچیز (در حد صفر) بود این مشخص کننده این است که دو سر ورودی یا دو سر خروجی هستند.

نکته هایی در رابطه اتصال سنسور PT100 به ماژول آنالوگو لوگو!8

اطلاعات بیشتر درباره ماژول AM2 RTD و سنسور PT100

برای اطلاع از جزئیات و اطلاعات بیشتر راجع به ماژول AM2 RTD لوگو به دستور العمل اصلی و کامل لوگو! مراجعه کنید. برای دریافت اطلاعات لازم برای چگونگی بهره بردن از سنسور PT100 و خواندن مقادیر آن در برنامه لوگو!8 زیمنس،استفاده از توابع مربوطه و تنظیم آستانه دما در برنامه لوگو! می توانید از سایت زیمنس استفاده کنید

این مطلب را میتوانید با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

درج دیدگاه