جایگزینی برای زیمنس

کاخ کرملین: جایگزینی برای زیمنس در ایران پیدا کردیم

مسکو اعلام کرد که پروژه های زیرساختی روسیه را در پی تحریم های غرب در سال گذشته متوقف کرده است و این کشور اکنون تجهیزات آلمانی در نیروگاه ها را با قطعات ساخت ایران جایگزین می کند.
وب سايت شبکه خبري «روسيا تودي» نوشت: پس از تحريم‌ها که شرکت‌ها سال گذشته نتوانند تجهيزات ساخت آلمان را تأمين کنند، اين کشور از قطعات ايراني به عنوان توربين‌هاي جايگزين زيمنس در نيروگاه‌هاي خود استفاده مي‌کند.
واحدهای توربین گازی MGT-70 کپی سخت افزار زیمنس تولید جمهوری اسلامی ایران هستند. پیش از موج اخیر تحریم ها علیه ایران، این کشور مجوز مونتاژ و تولید داخلی را دریافت کرد.
در حال حاضر روسیه می‌تواند توربین‌های کوچک و متوسط ​​را در داخل کشور تولید کند، اما دستگاه‌هایی با ظرفیت بزرگ بین 100 تا 120 مگاوات در کارخانه مونتاژ زیمنس در روسیه تولید می‌شوند.
راشا تودی تاکید کرد که توربین های ایرانی به طور بالقوه می توانند جایگزین تجهیزات تولید شده توسط غول صنعتی آلمانی شوند که سال گذشته به دلیل تحریم ها فعالیت خود را در روسیه متوقف کرد.
این امر بر روابط صنعتی بین روسیه و تامین کنندگان تسلیحات غربی تأثیر گذاشت. سال گذشته، غول انرژی دولتی گازپروم به دلیل مشکلات فنی توربین ها مجبور شد به تدریج صادرات گاز به اروپا را از طریق خط لوله نورد استریم 1 کاهش دهد.
توربین های ساخت زیمنس نیاز به تعمیر و نگهداری منظم در کارخانه این شرکت در مونترال، کانادا دارند، اما به دلیل تحریم های اتاوا بر صنعت انرژی روسیه، خدمات به حالت تعلیق درآمده است.
کانادا توربین ها را از این ممنوعیت مستثنی کرد و در صورت درخواست آلمان به دلیل نگرانی در مورد کمبود گاز در صورت تعطیلی خط لوله، اجازه داد توربین ها به روسیه ارسال شوند. با این حال، گازپروم پس از آن از خرید توربین ها بدون ضمانت قانونی مبنی بر تعمیر آنها در آینده خودداری کرد.

لیست قیمت محصولات زیمنس

سوالات متداول نمایندگی زیمنس

این مطلب را میتوانید با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

درج دیدگاه