عضویت اشنایدر در UniversalAutomation.org؛ در مسیر عصری جدید از اتوماسیون

اشنایدر الکتریک به عنوان یکی از پیشتازان اتوماسیون و مدیریت دیجیتالی انرژی به دیگر فعالان بزرگ صنعتی در UniversalAutomation.org پیوست. این مجموعه، یک انجمن غیر انتفاعی است که فضایی را فراهم می کند تا مرجعیتی ایجاد شود برای اشتراک بر خط (runtime) کدهای برنامه نویسی. در ابتدا تولیدکنندگان و فروشندگان نرم افزارهای فناوری اطلاعات و فناوری عملیات، کاربران نهایی صنعت، ماشین سازها و مراکز دانشگاهی کدهای نرم افزار اتوماسیون خود را به اشتراک گذاشتند. اشتراک بخشی از لایه نرم افزار و کدهای برنامه نویسی که فارغ از برندهای سازنده بودند و متعلق به تکنولوژی اتوماسیون صنعتی اجرا شده توسط آنها بوده است.
انجمن UniversalAutomation.org – که به اختصار UAO گفته می شود – در نظر دارد یک اکوسیستمی را ایجاد کند که در آن سیستم های نرم افزاری مستقل از سخت افزار و برند را توسعه دهد. این کار با جداکردن نرم افزار از سخت افزار و اشتراک بر خط کدهای برنامه نویسی بر اساس استاندارد IEC 61499 است. این استاندارد مبنایی است برای اتوماسیون توزیع شده که روز به روز گسترش پیدا می کند. علاوه بر این، انجمن UAO سعی می کند که فناوری اطلاعات (IT) و فناوری عملیات (OT) را با هم پیوند بزند و در نهایت یک فرآیند برای محقق کردن اتوماسیون نسل چهارم ایجاد کند.
آقای دکتر باربارا فری، مدیر اتوماسیون صنعتی اشنایدر می گوید: معماران اتوماسیون صنعتی تاکنون یک نقش مهم و بزرگی برای پیشرفت صنعت داشته اند. اما برای نسل جدیدی از پیشرفت که مولفه های پایداری و نوآوری و چابکی در آن مطرح است، ما باید به سمت سیستم های نرم افزاری مستقل برویم. برای اینکار باید سیستم ها و فرآیندهای موجود را دوباره طراحی کنیم و در ابعاد جدید این تغییرات را اعمال کنیم. این کاری است که با انجمن UAO و اعضای آن به انجام می رسد.
تاکنون شرکتهای زیر به این انجمن پیوستند:
دانشگاه Aalto
Advantech
Asus
Belden
Cargill
eaw Relaistechnik GmbH
ESA
ETP
Flexbridge
Georgia-Pacific
GR3N
Hirschmann
HTW Berlin
Intel
Jetter
دانشگاه Johannes Kepler
Kongsberg Maritime
دانشگاه Lawrence Technological
Lumberg Automation
Phoenix Contact
ProSoft
R. Stahl
Shell
VP Process
Wilo
Wood
Yokogawa

این مطلب را میتوانید با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

درج دیدگاه