زیمنس

نمایندگی زیمنس و سوالات متداول آن (Siemens Partners FAQ)

لیست قیمت محصولات زیمنس
لیست قیمت محصولات زیمنس

1. آیا در ایران نمایندگی رسمی زیمنس داریم؟

در حال حاضر به علت تحریم های آمریکا متاسفانه نماینده رسمی زیمنس در ایران نداریم. پس از پیگیری های بسیار در خصوص نمایندگی زیمنس موضع رسمی مدیرعامل کمپانی زیمنس در اردیبهشت سال 97 نسبت به ایران و نمایندگی های ایران اعلام گردید :
” به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان، مدیرعامل شرکت آلمانی «زیمنس» اعلام کرد به دنبال دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر خروج از برجام، این شرکت از این پس قرارداد جدیدی با ایران امضا نخواهد کرد.
جو کایزر، مدیر عامل شرکت زیمنس، در مصاحبه با شبکه سی ان ان اظهار داشت پس از خروج آمریکا از برجام و تصمیم رئیس جمهور این کشور مبنی بر اعمال مجدد تحریم ها، این شرکت دیگر نمی تواند هیچ معامله جدیدی با ایران انجام دهد. “

نمایندگی رسمی زیمنس در ایران ، آیا در ایران نمایندگی رسمی زیمنس وجود دارد؟

کایزر گفت به نظر او، شرکت های بین المللی از این پس مجاز به پذیرش سفارشات جدید از ایران نیستند؛ زیرا با اقدامات تلافی جویانه آمریکا مواجه خواهند شد. او تاکید کرد قراردادهای موجود (با ایران) تکمیل خواهد شد.

رئیس شرکت زیمنس
با اعلام اینکه تصمیم ترامپ برای بازگرداندن تحریم ها به این معنی است که شرکتش باید خود را با وضعیت جدید تطبیق دهد، گفت: «اولویتی به نام نظام سیاسی وجود دارد. اگر این اولویت بگوید این کاری است که ما انجام می دهیم، یعنی دقیقا ما هم باید همان کار را انجام بدهیم».
جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز یکشنبه اعلام کرد احتمال تحریم شرکت های اروپایی که به تجارت با ایران ادامه می دهند، وجود دارد. شرکت زیمنس در بیانیه ای که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد: «در حال حاضر، ما به صورت دقیق مراحل مربوط به تحریم های اعلام شده بوسیله آمریکا را بررسی می کنیم. در گذشته، به شدت همه محدودیت های مرتبط با صادرات را رعایت کرده ایم و در آینده نیز به این کار ادامه خواهیم داد».
کایزر در انتهای اظهاراتش گفت: «ما یک شرکت جهانی هستیم. منافع و ارزش هایی داریم که باید بین آن دو تعادل برقرار کنیم».
بر اساس اعلام شرکت زیمنس، تحویل سه توربین گازی به ایران فعلا در حالت تعلیق به سر می برد، تجارت با ایران سهم بسیار کوچکی از درآمد کلی این شرکت را تشکیل می دهد. در مقابل، در آمد سالیانه این شرکت از تجارت با آمریکا ۲۰ میلیارد دلار (معادل تقریبا ۲۰ درصد درآمد سالیانه جهانی زیمنس) است و ۵۰ هزار نفر از کارمندان این شرکت در آمریکا مشغول به کار هستند.

2. حافظ منافع زیمنس در ایران کیست؟

قاطعانه باید بگوییم زیمنس در ایران هیچگونه نماینده رسمی ندارد. ولی شما احتمالا به خاطر یکی از سه نیاز زیر می خواهید با نماینده زیمنس تماس بگیرید:

  • تامین کالای اصلی زیمنس
  • خدمات فنی و مهندسی و اجرای پروژه های صنعتی با تکنولوژی زیمنس در سطح استاندارهای روز دنیا
  • خدمات پس از فروش زیمنس(تعمیرات، گارانتی و …)

هر سه این نیازها توسط شرکت پناپ پوشش داده می شود و به راحتی و با اطمینان می توانید از این خدمات استفاده کنید.
اما اگر باز هم مایلید با زیمنس ارتباط مستقیم داشته باشید می توانید با دفتر حافظ منافع زیمنس در ایران مرتبط شوید:
آدرس: تهران، خیابان طالقانی، کوچه بندرانزلی، پلاک 13
کدپستی: 1593643311
تلفن: 02185181
ایمیل: info.ir@siemens.com
سایت رسمی زیمنس در ایران: siemens.co.ir

3. آیا پناپ نماینده رسمی زیمنس است؟

با توجه به شرایط فعلی، زیمنس هیچ نمایندگی رسمی به هیچ شرکت ایرانی نداده است و ارتباطات رسمی خود را با تمام نمایندگان قطع کرده است. در صورت تغییر و بهبود شرایط و حضور رسمی زیمنس در ایران، شرکت پناپ جهت افزایش سطح خدمات به مشتریان خود، قطعا نمایندگی رسمی زیمنس را دریافت خوهد کرد.

4. با توجه به اینکه زیمنس در ایران نیست گارانتی محصولات زیمنس به چه معناست؟

با توجه به نبودن نماینده رسمی محصولات زیمنس در ایران، گارانتی کالاهای زیمنس توسط خود زیمنس معنایی ندارد. البته برخی از شرکتهای تامین کننده از جمله شرکت پناپ به مشتریان خود گارانتی ویژه و خدمات پس از فروش می دهند. در نتیجه این گارانتی توسط این شرکت داخلی داده می شود. اگر شما بخواهید به واسطه شرکت پناپ می توانید از گارانتی خود شرکت زیمنس هم استفاده کنید.

5. نمایندگی رسمی زیمنس چگونه قابل تشخیص است؟

شرکت های زیادی ادعای نمایندگی زیمنس در ایران دارند ولی همانطور که در سوال 1 و 2 گفته شد زیمنس به دلیل تحریم های سرسختانه ایالات متحده آمریکا هیچ گونه نماینده رسمی در ایران ندارد. زیمنس در سایت رسمی خود امکان شناسایی نمایندگی های رسمی زیمنس در سراسر جهان را قرار داده است.

6. اگر کسی به دروغ ادعای نمایندگی زیمنس کند، آیا زیمنس برخورد قانونی می کند؟

در شرایط فعلی که زیمنس حضور رسمی و فعال ندارد عملا برخورد قانونی در مرجع قضایی کشور ایران امکان پذیر نیست . ولی در صورتی که زیمنس به صحنه بازار ایران برگردد مسلما با مدعیان دروغین نمایندگی زیمنس برخورد قانونی خواهد کرد. همان طور که در سال 2015 این کار را کرد.

7. نمایندگی زیمنس و اقسام آن 

زیمنس انواع مختلفی نماینده دارد که نوع کار و تخصص آن نماینده و حیطه کاری را برای مشتریان مشخص می کند. این انواع به شرح زیر هستند:

  • Solution Partner
    نماینده تخصصی با دانش فنی اتوماسیون و درایو که تیم تخصصی ودانش فنی بالایی دارند، صنعت را به خوبی می شناسند و راه حل های زیمنس را برای صنایع مختلف به خوبی پیاده سازی می کنند.

  •  Repair Partner / Approved Partner – Industry Services
    نماینده رسمی ارائه خدمات تعمیرات و پشتیبانی محصولات زیمنس به مشتریان هستند. دانش و تجربه کافی و به روز را برای خدمات تخصصی و گارانتی محصولات دارا هستند.

  • Distributor / Approved Partner – Value Added Reseller
    نماینده رسمی فروش محصولات زیمنس که توزیع کننده مجاز هستند. این گروه دانش فنی لازم برای مشاوره تخصصی خرید مطمئن به مشتریان می دهند.

صفحات مرتبط با برند زیمنس

هر آنچه باید درباره زیمنس بدانید ، از تاریخچه و گاه شمار تا لیست قیمت و محصولات را می توانید در لینک زیر مشاهده نمائید.

8. موجودی محصولات نمایندگی زیمنس چگونه است؟

باتوجه به گستره و تنوع زیاد محصولات در هیچ جای دنیا زیمنس انبار موجودی کاملی ندارد و ممکن است بسیاری از کالاهای درخواستی شما تامین و حتی ساخته شود.

9. آیا فروش قیمت پایین تر از قیمت نمایندگی رسمی زیمنس امکان پذیر است؟

امکان دارد. ولی پارامترهای مختلفی در قیمت اثر گذار است. ممکن است تجهیز دست دوم باشد (اصطلاحا نوسازی یا Renew شده ) یا قدیمی باشد (با firmware قدیمی و به روز نشده) یا کالا بدون خدمات پس از فروش و گارانتی عرضه شود. در این صورت ممکن است کالایی مشابه با قیمتی کمتر در بازار پیدا شود.
مجموعه اتوماسیون صنعتی پناپ تلاش می کند که با سودی منصفانه و قیمتی عادلانه خدمات تخصصی و کالای مرغوب و به روز را به مشتریان خود عرضه کند.

10. در حالی که نمایندگی رسمی نداریم چگونه کالای اورجینال زیمنس بخریم ؟ تهیه کالای اورجینال زیمنس؟

درست است که نبودن نماینده رسمی مشکل بزرگی است و تهیه کالای اصلی سخت شده است اما توصیه می کنیم در این شرایط کانال خرید خود را مطمئن انتخاب کنید. یک شرکت معتبر هیچ گاه حاضر نمی شود اعتبار و هویت خود را با عرضه کالای تقلبی به مخاطره بیندازد.

11. در حالیکه نمایندگی رسمی نداریم چگونه خدمات تخصصی و فنی زیمنس را درخواست کنیم؟

وقتی از یک کانال معتبر خرید می کنید در ارتباط با خدمات هم این شرکت پاسخگو خواهد بود. شرکت پناپ یک واحد مستقل و متخصص برای خدمات فنی اختصاص داده است. علاوه بر اینکه واحد فنی و مهندسی و پروژه این شرکت هم با تجارب ذی قیمت و چندین ساله خود می تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات و مشکلات کاربران تجهیزات و راهکارهای زیمنس باشد.

12. مرجع پاسخگویی قطعات زیمنس در ایران کیست؟

در حال حاضر متاسفانه زیمنس در کشور ما حضور رسمی ندارد. در نتیجه پاسخگویی رسمی وجود ندارد. ولی در این شرایط شرکت پناپ مرکز خدمات تجهیز شده است و کارشناسان زبده آموزش دیده ای هستند که می‌توانند خدمات تخصصی به مشتریان بدهند. پس صنعتگران و صاحبان صنعت و تولیدکنندگان عزیز کشورمان هیچ دغدغه‌ای بابت خرید و استفاده از کالای زیمنس نخواهند داشت.

13.Service center زیمنس در ایران چه کسی است؟

زیمنس سازمان بزرگی است و ساز و کارهای کاملی برای خدمات پس از فروش ارائه می دهد. ساختار کلی زیمنس به این صورت است که یک سری شرکت ها صرفا عامل فروش (distributer) هستند. بعضی شرکت ها مجری پروژه‌ها (System integrator) و برخی دیگر هم خدمات فنی و مهندسی (Service center) هستند.
خدمات پس از فروش زیمنس را Service center ها ارائه می دهند. زیمنس در ایران بلکه در منطقه غرب آسیا چنین نماینده‌ای ندارد. ولی شرکت پناپ تمام خدمات یک مرکز Service center زیمنس را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

14. از مدعی نمایندگی زیمنس چه سوالاتی بپرسیم تا مطمئن شویم نماینده رسمی است یا خیر؟

در سوالات قبل اشاره شد که برخی از در بازار و فضای مجازی ادعای نماینده رسمی زیمنس دارند. در حال حاضر نماینده رسمی وجود ندارد. چون بعد از برجام و خروج آمریکا از برجام و سخت گیری آمریکا بر شرکت های اروپایی، شرکتهای بزرگ از جمله زیمنس از ایران خارج شدند. فقط یک دفتر حفظ منافع زیمنس در ایران باقی مانده است که سیستم نمایندگی برای زیمنس را اجرا نمی کند.
حال این شرکت ها و دفاتری که ادعای نمایندگی می کنند اگر به دروغ ادعای نمایندگی کند در صورتی که زیمنس در چند ماه یا چند سال آینده به ایران بیاید و بخواهد سیستم نمایندگی را اجرا کند با این شرکت ها به مشکل می خورد و آنها نمی توانند درخواست نمایندگی کنند. شرکت های معتبر و بزرگ قطعا این کار را نمی کنند. برای صحت سنجی می توان لینک نمایندگی را در سایت زیمنس به شما ارائه دهند. چون هر نماینده چنین صفحه ای را در سایت اصلی زیمنس دارد. راهکار بعدی درخواست ارائه گواهینامه نمایندگی به روز زیمنس است.

15. قوی ترین نماینده زیمنس در ایران کیست؟

شرکت سهامی زیمنس (دفتر زیمنس در ایران، Siemens SSK) قوی ترین نماینده زیمنس است که زیر مجموعه خود زیمنس است. شبکه نمایندگی در ایران توسط همین دفتر است. البته در حال حاضر این دفتر صرفا حافظ منافع زیمنس در ایران است و فعالیت خاصی ندارد.
آدرس دفتر: تهران، خیابان طالقانی، کوچه بندر انزلی، پلاک 13

جهت چک کردن  نمایندگی های زیمنس در ایران می توانید به این لینک مراجعه نمایید.