در بعضی از سافت استارترها این امکان هست که بتوانیم هر فاز سافت را با یک سیم پیچ موتور سری کنیم و اصطلاحا سافت داخل اتصال مثلث موتور قرار بگیرد. در این صورت گفته می شود که سافت به صورت مثلث داخلی (inside delta) سیم بندی شده است. در غیر این صورت سافت بالادست موتور قرار میگیرد و به صورت معمول (inline) سیم بندی می شود. تفاوت این دو سیم بندی را در شکل های زیر می توانید ببینید.
محدودیت های راه اندازی سافت استارتر با مدارمثلث داخلی:
مزیت عمده استفاده از اتصال مثلث داخلی این است که با این اتصال جریان عبوری از سافت 58 درصد جریان نامی موتور خواهد بود. در نتیجه می توان سافت کوچکتر از توان موتور انتخاب کرد. این کار باعث کاهش عمده هزینه اولیه خرید و نصب سافت برای موتور می شود.