اتوماسیون صنعتی /سوالات متداول پناپ(pnap)

زیمنس چه PLC هایی دارد؟

از لوگو! (LOGO!) خانواده کنترلرهای صنعتی زیمنس شروع می شود. لوگو! راهکاری ساده اما در عین حال کارآمد برای پروژه های کوچک در صنعت و ساختمان است.
در سطح بعد S7-1200 هست. این محصول جایگزینی برای S7-200 است. S7-1200 PLC بیشتر برای اتوماسیون ماشین آلات و خطوط تولید ساده استفاده می شود.
S7-300 رده بعدی PLC های زیمنس است که سالیان متمادی یکی از بهترین و گسترده ترین PLC ها بوده است. تنوع محصول این رده باعث شده که از اتوماسیون های ماشین آلات تا پروسه های پیچیده کارخانجات با این PLC اجرا شود. به راحتی می توان یک کارخانه را با این PLC کنترل کرد.
رده بعدی در خانواده کنترلرهای صنعتی زیمنس، خانواده S7-400 است. محصولی با ابهت! و قدرتمند که قامتی رشید در اجرای پروژه های کلان اتوماسیون صنعتی در سایت های بزرگ دارد. امکان ویژة افزونگی سخت افزاری، قابلیت خاصی است که آن را برای کاربردهای حساس منحصر به فرد کرده است.
و اما گزینه آخر که به نحوی جایگزین دو رده پیشین (S7-300 و S7-400) است خانواده خوش فرم S7-1500 است. این محصول به همراه S7-1200 در بستر نرم افزاری جدید زیمنس به نام تیا پورتال (TIA) پیکربندی و برنامه نویسی و اجرا می شود.