نمایندگی اشنایدر – نماینده اشنایدر در ایران – کنتاکتور اشنایدر – سافت استارتر اشنایدر – اینورتر اشنایدر – قیمت اینورتر اشنایدر – کنتاکتور تک فاز اشنایدر – قیمت به روز درایو اشنایدر – اتوماسیون صنعتی

کابل بین موتور و درایو اشنایدر چه محدودیت ها و ملاحظاتی دارد؟

پاسخ:

یکی از سوالات رایج فعالان حوزه اتوماسیون صنعتی و مهندسانی که از درایوهای اشنایدر استفاده می کنند، این است که آیا کابل بین موتور و درایو اشنایدر محدودیت خاصی دارد؟ در خصوص این کابل چه نکات و ملاحظاتی را بایستی رعایت کرد؟ باید توجه داشت که همیشه بین هادی های جریان برق با هم و با زمین خازن تشکیل می شود که معمولا از آن صرف نظر می شود. اما این خازن ها را نمی توان در جریان با فرکانس بالا نادید گرفت. چراکه جریان فرکانس بالا باعث شارژ و دشارژ متناوب این خازنها می شود. در نتیجه هر چه طول کابل بین موتور و درایو بیشتر باشد مقدار بار خازنی بیشتری شارژ و دشارژ می شود. دشارژ این خازنها باعث تخلیه ولتاژ بالا سمت موتور یا درایو اشنایدر می شود.

با استفاده از فیلتر موتور (که در واقع یک سیم پیچ بزرگ است) این نقیصه جبران می شود. چنانچه از درایوهای اشنایدر استفاده می کنید می توانید با استفاده از فیلتر سینوسی که نوع پیشرفته ای از فیلتر خروجی است تا 1000 متر طول کابل خروجی از درایو اشنایدر به موتور را افزایش دهید. هر یک از این فیلترها از جمله تجهیزات جانبی استاندارد درایوهای اشنایدر ATV61  و ATV71 است. جدول زیر محدودیت طول کابل را برای توان های مختلف نشان می‌دهد. هم چنین بیانگر این است که با استفاده از فیلتر خروجی تا چه میزان می توان محدودیت طول کابل را تغییر داد.

اشنایدر - نماینده اشنایدر در ایران - سافت استارتر اشنایدر - درایو اشنایدر - قیمت درایو اشنایدر

عنوان