اتوماسیون صنعتی به زبان ساده یعنی چه؟

اتوماسیون به زبان ساده یعنی روندی که با اجرای آن انجام یک سری کارها از حضور مستقیم انسان بی نیاز می شود. در این صورت کنترل کننده ای وظایف کنترل و نظارت را انجام می دهد.

در واقع اتوماسیون صنعتی به زبان ساده تر عبارت است از استفاده از ابزار و ربات ها به جای انسان برای رهبری و هدایت ماشین های صنعتی. اتوماسیون صنعتی با هدف کاهش دخالت انسان و افزایش دقت تولیدات در صنایع به کار گرفته می شود. تا قبل از توسعه دانش اتوماسیون صنعتی، صنعتگران از ربات ها و ماشین الات به صورت جداگانه و بدون ایجاد هماهنگی بین آن ها استفاده می کردند. اما اتوماسیون صنعتی با ایجاد هماهنگی و تنظیم ارتباط های بین دستگاه ها و ماشین آلات، حرکات و فعالیت های این دستگاه ها با یکدیگر متناسب ساخته و میزان راندمان و بهره وری آن ها را افزایش می دهد.

برای پیاده سازی نظام اتوماسیون صنعتی قطعات الکترونیکی متعددی مورد نیاز است. عمده ی این قطعات عبارتند از: اینورتر، سافت استارتر، درایو و … . شرکت های متعدد و بزرگی در دنیا تولیدکننده و تامین کننده این قطعات هستند که در این میان، برندهای زیمنس، اشنایدر و abb نسبت به سایر شرکت ها، دارای اعتبار بیشتری بوده و در زمینه قطعات اتوماسیون صنعتی سرآمد هستند.

عنوان