ال سی دی صنعتی حرارتی؟

آیا HMI زمان خاصی برای سرویس و نگهداری (نت) دارد؟

به صورت کلی زمان ثابت و مشخصی معلوم نمی شود. ولی سرویس و نگهداری (قبل از اینکه به عیب قابل توجهی که باید تعمیر شود برسد) دو بخش دارد:

  • بخش نرم افزاری
  • بخش سخت افزاری

در بخش نرم افزاری پنل های گرافیکی معمولا به صورت سالانه بایستی نرم افزار مهندسی چک شود. اگر نسخه جدید یا سرویس پک تازه ای توسط سازنده عرضه شده است نرم افزار را باید به روز رسانی کرد.

در بخش سخت افزاری به صورت معمول بقیه تجهیزات اتوماسیون می توان سرویس و نگهداری کرد. البته این جا چند نکته وجود دارد:

– پنل ها به دلیل برخورد مستقیم با اپراتور معمولا نسبت به بقیه تجهیزات اتوماسیون در معرض عیب هستند. در نتیجه زمان آن ها نسبت به PLC مثلا باید کمتر باشد.

– برخی از سازنده ها (مثل زیمنس) بسته ای از تجهیزات جانبی برای سرویس و نگهداری (Service set) مشخص می کنند. در این بسته تجهیزاتی که معمولا معیوب می شوند (کانکتور ها، کابلهای ارتباطی، سوکت ها، لیبل ها و …) وجود دارد.

– برخی از پنل های پیشرفته زیمنس (مثل IPC) یکی از گزینه های ضمن خریدشان تعیین زمان سرویس و نگهداری توسط سازنده است. به این معنی که شما با انتخاب 36 یا 48 ماه تعیین می کنید که سازنده چه بازه ای را برای سرویس و نگهداری تجهیز عرضه شده در نظر بگیرد.

– با توجه به تنوع و پیچیدگی سخت افزارهای اتوماسیون و ابزار دقیق در سایت صنعتی، امکان تهیه نقشه جامع سرویس و نگهداری وجود دارد. زیمنس به مشتریان خودش پیشنهاد می دهد که با ارتباط با واحد های سرویس و نگهداری و تعیین تجهیزات سایت و شرایط کاربری آنها در یک نرم افزار پیشرفته سرویس و نگهداری، این امر مهم را مکانیزه کنید.