اتوماسیون صنعتی /پروژه های پناپ(pnap)

◄ پروژه سیستم اتوماسیون خط تولید خوراک دام و طیور برگزیده قومس دامغان

رشد روزافزون جمعیت و گسترش شهر نشینی باعث افزایش مصرف فرآورده های دامی گردیده و تولید به شیوه های سنتی دیگر کفاف تقاضای بالای بازار را ندارد و مهمتر از آن به دلیل عدم توان رقابت در کیفیت و قیمت تمام شده با محصولات خارجی، نهایتا ناچار به تسلیم در مقابل واردات محصولات از خارج از کشور خواهیم شد.

کارخانه تولید خوراک دام و طیور برگزیده قومس از جمله معدود کارخانه های کشور می باشد که جهت تولید به تکنولوژی روز دنیا مجهز گردیده است. این کارخانه با ظرفیت تولید 45 تن در ساعت و بصورت کاملا مکانیزه و اتوماتیک طراحی و اجرا گردیده است بگونه ای که تمامی فرآیند تولید از لحظه تخلیه مواد اولیه از تریلر تا زمان بارگیری محصول تولید شده، بصورت کاملا هوشمند و مکانیزه صورت می گیرد.

جهت این امر از نرم افزار تولید خوراک دام ، طیور و آبزیان شرکت پناپ نسخه PNAP-FMF-Advance و همچنین نرم افزارهای SIMATIC STEP 7 زیمنس و SIMATIC WINCC زیمنس و SIMATIC TIAPORTAL زیمنس استفاده شده و سعی گردید حداکثر نیازهای کارفرما به بهترین وجه ممکن پوشش داده شود.

  • اتوماسیون صنعتی /نمونه پروژه ها پناپ(pnap)
  • اتوماسیون صنعتی /نمونه پروژه ها پناپ(pnap)
  • اتوماسیون صنعتی /نمونه پروژه ها پناپ(pnap)

جهت سخت افزار سیستم کنترل نیز از PLC های زیمنس آلمان سری SIMATIC S7-300 و ماژول های زیمنس S7-300 استفاده شده  وهمچنین برای تجهیزات فشار ضعیف نیز از اینورترهای سری میکرومستر 440  زیمنس آلمان و کنتاکتورها و کلیدهای زیمنس استفاده گردیده است. همچنین ارتباط اجزای این پروژه از طریق شبکه های پروفی باس ، پروفی نت و مدباس برقرار گردید.

نرم افزار تولید خوراک آماده پلت PNAP-FMF پس از بررسی چندین نمونه اروپایی ، آمریکایی و آسیایی طراحی شده و دائما توسط کارشناسان شرکت توسعه داده می شود، به گونه ای که در حال حاضر یکی از قویترین سیستم های تولید خوراک در منطقه بوده و توان رقابت با نمونه های اروپایی را دارد، ضمن این که قیمت تمام شده کل سیستم حدود یک پنجم نمونه های خارجی می باشد. عملکرد این سیستم مورد ارزیابی کارشناسانی از کشور آمریکا قرار گرفته و صحت عملکرد آن مورد قبول ایشان واقع گردیده است.

این مطلب را میتوانید با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

درج دیدگاه