اتوماسیون صنعتی /پروژه های پناپ(pnap)

◄ پروژه سیستم اتوماسیون و مانیتورینگ خط پودر خشک کارخانه کاشی یکتا سرام اردکان

کشور ما ایران از دیرباز در صنعت کاشی ، سرامیک و سفال پیشرو بوده و همواره محصولات ایران در زمره با کیفیت ترین محصولات روز دنیا بوده است ، اما متاسفانه در حال حاضر صنایع تولید کاشی و سرامیک موجود در کشور با مشکل مصرف بالای آب ، هدر رفت انرژی و همچنین هزینه های بالای تولید مواجه هستند که این موضوع باعث افزایش هزینه های تولید و کاهش قدرت رقابت محصولات ایرانی در بازارهای جهانی گردیده است. لذا با توجه به این مشکلات، خشک بودن اقلیم ایران و نبود آب کافی ، تولید کاشی با روش های فعلی تداوم نخواهد یافت و برای جلوگیری از این معزل بایستی سراغ راه حل های نوین رفت.

کارخانه کاشی یکتا سرام با سرمایه گذاری بالغ بر 900 میلیارد ریال در استان کم آب یزد واقع شده و جهت تولید از روش پودر خشک استفاده می کند، این روش مصرف آب را از حدود 15 لیتر به ازای هر متر مربع کاشی به کمتر از یک لیتر کاهش داده و همچنین به جهت حذف شدن درایر بیش از 60 درصد در مصرف گاز نیز صرفه جویی می کند. تکنولوژی و برخی از ماشین الات این روش توسط شرکت دیرین صنعت باختر از کشور ایتالیا وارد شده و سیستم برق و اتوماسیون این روش برای اولین بار توسط کارشناسان شرکت پناپ و کیهان صنعت طراحی ، بومی سازی و در این پروژه پیاده سازی شده است.

  • اتوماسیون صنعتی /نمونه پروژه ها پناپ(pnap)
  • اتوماسیون صنعتی /نمونه پروژه ها پناپ(pnap)
  • اتوماسیون صنعتی /نمونه پروژه ها پناپ(pnap)
  • اتوماسیون صنعتی /نمونه پروژه ها پناپ(pnap)
  • اتوماسیون صنعتی /نمونه پروژه ها پناپ(pnap)

عملکرد سیستم و نرم افزار اتوماسیون خط بچینگ و پودر خشک این شرکت ، توسط کارشناسان شرکت MANFREDINI & SCHIANCHI ایتالیا مورد تست ، بررسی و تایید قرار گرفته است و رضایت کامل کارفرمای محترم را نیز فراهم نموده است.

جهت این امر از نرم افزار تولید خاک کاشی به روش پودر خشک شرکت پناپ نسخه PNAP-XXX-Professional وهمچنین نرم افزار SIMATIC TIAPORTAL WINCC وهمچنین SIMATIC TIAPORTAL STEP7 زیمنس استفاده شده و سعی گردید حداکثر استاندارد های شرکت شرکت مانفردینی ایتالیا به بهترین وجه ممکن پوشش داده شود.

جهت سخت افزار سیستم کنترل از پی ال سی های زیمنس آلمان سری SIMATIC S7 و ماژول های زیمنس استفاده شده وهمچنین برای تجهیزات فشار ضعیف نیز از کنترل دورهای LS کره و کنتاکتورها و کلیدهای اشنایدر فرانسه استفاده گردیده است.

این مطلب را میتوانید با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

درج دیدگاه