تاریخچه پی ال سی آلن بردلی (PLC Allen Bradley)

بررسی پی ال سی آلن بردلی PLC Allen Bradley  همراه با تاریخچه

لیست قیمت پی ال سی PLC S7-400 زیمنس
لیست قیمت پی ال سی PLC S7-400 زیمنس

تاریخچه پی ال سی های آلن بردلی PLC Allen Bradley

اولین PLC از پی ال سی های آلن بردلی PLC Allen Bradley  در بازار خانواده PLC5 بود . PLC2 که در دهه 1980 ساخته شد ، اکنون منسوخ شده است همچنین PLC3s در دهه 1980 منتشر شد و به دنبال آن PLC5 به بازار عرضه شد ، که امروزه هنوز مورد استفاده قرار می گیرد. اولین سیستم با  یک رک بزرگ و گسترده ، دارای طولی حدوداً دو برابر عرض پی ال سی از خانواده SLC500 بود .

SLC500 : در سال 1991 Allen-Bradley اولین SLC500 را عرضه کرد. این پلتفرم از لحاظ ابعاد کوچکتر از PLC5 بود و ساختار ساده تری داشت . نام کامل SLC “کنترل کننده منطقی کوچک” (“Small Logic Controller”)است. اولین SLC، تولید شده نمونه  SLC500 بود که یک پلت فرم یکپارچه شامل پردازنده، منبع تغذیه و IO همه در یک بسته بود که با 1KB  حافظه برای برنامه های کوچک و I/O های محدود مورد استفاده قرار می گرفت.

اولین نوع SLC رک مونت SLC5 / 01 بود. این پردازنده در یک رک با منبع تغذیه قرار میگرفت همچنین کارت های ورودی و خروجی I/O نیز  روی همین رک در کنار CPU نصب میشدند .انواع مختلفی از کارت های ورودی و خروجی دیجیتال، آنالوگ و کارت های ورودی و خروجی خاص مانند ترموکوپل و شمارنده های با سرعت بالا(High-Speed Counter) برای این PLC تولید می شد که امکان نصب کنار cpu را داشتند همچنین پردازنده های دارای حافظه بیشتر، سرعت های بالاتر و قابلیت های ارتباطی پیشرفته نیز وجود داشتند .

  • پی ال سی سری های 5/02 و 5/03 قابلیت ارتباطات DH485 (” دایتا هایی  با سرعت بالا”) را داشتند.

  • پی ال سی سری 5/03 اولین پردازنده ای بود که در آن زمان دارای قابلیت دانلود و مشاهده آنلاین لاجیک کنترلی بود .

  • پی ال سی سری 5/04 دارای حافظه  بیشتر و یک پلتفرم ارتباط سریع تر( DH+ (Data Highway Plus را داشت.

  • پی ال سی سری 05/05 دارای یک پورت سریال بود، اما اولین سرویس دهنده ارتباطات اترنت بود.

کاربرد پی ال سی های آلن بردلی

پی ال سی های خانواده Micrologix از RSLogix 500 برای برنامه نویسی استفاده می کردند. این نرم افزار برای خانواده SLC  قابل استفاده بود. نخستین PLC معرفی کننده این خانواده  Micrologix 100  بود که با  ترکیب چندنوع ورودی و خروجی مختلف (آنالوگ و دیجیتال) ساخته شده بود مشابه سری SLC500.

تولید این محصول پاسخی به نیاز یک پلت فرم ارزان قیمت برای رقابت با سایر تولیدکنندگان محصولات اتوماسیون بود. همچنین با وجودشباهت به پلت فرم SLC، دارای تغییرات جدیدتر بود و امکان پیکربندی به صورت ماژولار را داشت. پلت فرم Micrologix از یک رک برای نگه داشتن پی ال سی استفاده نمی کند بلکه پی ال سی وکارت ها قابلیت نصب روی ریل و یا سینی را دارند.

کاربرد پی ال سی الن بردلی

نرم افزار اولیه برای پی ال سی های PLC5 و SLC500 | Allen Bradley PLC5 , SLC500 , Micrologix Software

نرم افزار اولیه برای پی ال سی های PLC5 و SLC500 مبتنی بر داس (DOS) بود. قبل از آمدن ویندوز، راکول تصمیم به ایجاد بخش جداگانه به نام Rockwell Software و RSLogix کرد که نرم افزار های مبتنی بر ویندوز را منتشر می کرد .

پلت فرم PLC5 در حال حاضر با استفاده از RSLogix5 برنامه ریزی می شود ، در حالی که خانواده SLC و Micrologix (به استثنای 800) با استفاده از RSLogix500 برنامه ریزی می شوند. راه اندازی ارتباطات برای نرم افزارهای برنامه نویسی نیز با استفاده از یک بسته نرم افزاری جداگانه به نام RSLinx انجام می شود.

پلت فرم ControlLogix در سال 1997 به بازار معرفی شد. این پلت فرم ControlLogix بر پایه ی رک و بسیار شبیه SLC ظاهر شد، اما مزیت اصلی آن این بود که سریعتر از  PLC5 یا SLC بود و حافظه کمی داشت. راکول اولین پلت فرم را برای استفاده از آدرس مبتنی بر تگ (tag-based)  معرفی کرد. سیستم عامل اولیه ControlLogix شامل پردازنده های 5550 و L1 بود. با پیشرفت تکنولوژی و ظرفیت حافظه ها به سرعت از پردازندههای سری L60 و L70 با سرعت بالاتر و حافظه بسیار بیشتری رو نمایی شد. کارت های ارتباطی برای اترنت، DeviceNet و ControlNet برای ارائه پورت های ارتباطی با قابلیت نصب در کنار CPU ارائه شدند . اما پی ال سی ها هنوز پورت های سریال یا پورت های USB را برای برنامه نویسی و پیکربندی دارند. کارتهای کنترل سروو به منظور هماهنگی بیشتر از  فیبر نوری SERCOS استفاده می کردند.

پلت فرم Compactlogix در اوایل دهه 2000 به عنوان یک راه حل ارزان قیمت منتشر شد. این پلت فرم مانند سری Micrologix ، به جای اینکه روی رک قرار بگیرد، ماژول ها به انتهای منبع تغذیه یا ماژول  CPU اضافه می شدند.

برای مشاهده لیست قیمت ها، مشاهده کلیپ های آموزشی، دانلود دیتاشیت ، نقشه اتوکد پی ال سی های آلن بردلی PLC Allen Bradley و نمونه تعمیرات پی ال سی و اینورتر های آلن بردلی (Allen Bradley) میتوانید از لینک مقابل استفاده کنید

همچنین برای اطلاع از قیمت لحظه ای پی ال سی ها و تخفیفات لیست با ما در تماس باشید : 37052100-051 داخلی 2

این مطلب را میتوانید با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

درج دیدگاه