دلایل متداول خرابی پی ال سی ها

دلایل متداول خرابی پی ال سی s7-1200 زیمنس

لیست قیمت پی ال سی PLC S7-1500 زیمنس
لیست قیمت پی ال سی PLC S7-1500 زیمنس

دلایل متداول خرابی پی ال سی های s7-1200 زیمنس

معمولا بیشترین دلایل خرابی در پی ال سی s7-1200 زیمنس یا به طور کلی پی ال سی های کامپکت مربوط برد رله یا همان خروجی های پی ال سی می باشد. معمولا دلیل بروز مشکل در برد رله (یا برد ترانزیستور ) خروجی عبور جریان بیش از حد تحمل رله یا ترانزیستور می باشد.

البته در پی ال سی هایی با خروجی ترانزیستوری نسبت به اضافه بار و اضافه جریان حساس تر هستند اما در برابر دفعات قطع و وصل بالا مقاومترند در عوض PLC هایی با خروجی از نوع رله در برابر اضافه جریان مقاوم تر هستند ولی در برابر تعداد دفعات قطع وصل بالا کمی کندتر و حساس تر هستند.

شکل زیر آماری از دلیل و درصد خرابی پی ال سی ها را نشان می دهد.

دلایل متداول خرابی پی ال سی های s7-1200 زیمنس

عیب یابی در پی ال سی s7-1200 زیمنس

اگر با دقت برد تغذیه پی ال سی زیمنس را برسی کنید آثار سوختگی روی برد تغذیه مشهود است اما خوشبختانه قسمت های دیگر برد پی ال سی زیمنس آسیب جدی ندیده است. اولین جزء در مدار یک فیوز است که به منظور محدود کردن آسیب های ناشی از نوسانات جریان روی برد تغذیه پی ال سی زیمنس قرار گرفته است که با استفاده از یک مولتی متر سالم بودن فیوز را چک میکنم. همانطور که انتظار می رفت فیوز روی برد پی ال سی زیمنس سوخته است. اما با عوض کردن فیوز روی برد مشکل بر طرف نشد و باز هم فیوز سوخت.

اتوماسیون صنعتی /مقالات پناپ(pnap)

برای مشاهده لیست قیمت ها، مشاهده کلیپ های آموزشی، دانلود دیتاشیت ، نقشه اتوکد پی ال سی های زیمنس PLC S7-1200 میتوانید از لینک مقابل استفاده کنید.

همچنین برای اطلاع از قیمت لحظه ای پی ال سی ها و تخفیفات لیست با ما در تماس باشید : 37052100-051 داخلی 2

اکنون باید علت سوختن فیوز روی PCB مشخص شود با ادامه دادن مسیر های ارتباطی روی PCB ، مربوط به تغذیه PLC با استفاده از مولتی متر متوجه یک اتصال کوتاه می شویم  . مشخص شد یکی از دیود های زنر(Zener) روی PCB دچار مشکل شده است این دیود ها معمولا نقش حفاظت در برابر نوسانات ولتاژ را دارند که در این مورد به دلیل اضافه ولتاژ اتصال کوتاه شده است.

پس از تعویض دیود زنر(Zener) و فیوز و تست کردن مجدد سایر قسمت های برد  مشخص شد مشکل برطرف شده است.

علت سوختن فیوز روی PCB

آموزش باز کردن پی ال سی s7-1200 زیمنس :

همانطور که در ویدیو مشاهده میکنید با استفاده از یک پیچ گوشتی تخت کوچک با فشار دادن زبانه های جانبی روی بدنه پی ال سی زیمنس و بالا کشیدن قاب بالایی پی ال سی زیمنس ، قاب بالای به آسانی باز خواهد شد.

  • هشدار: کلیه این تست ها باید توسط کارشناس ( متخصص الکترونیک ) مجرب و با ابزار های استاندارد انجام شود در غیر این صورت ممکن است باعث بروز حادثه در زمان تعمیر یا زمان استفاده از پی ال سی شود

اتوماسیون صنعتی /مقالات پناپ(pnap)

برای مشاهده  نمونه تعمیرات پی ال سی زیمنس (PLC S7-1200) میتوانید از لینک مقابل استفاده کنید.

همچنین برای تعمیر سایر تجهیزات با ما در تماس باشید : 37052100-051

این مطلب را میتوانید با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید!

درج دیدگاه