دلایل متداول خرابی کنترل دور میکرومستر 440 زیمنس (Micromaster Siemens 440)
در این مقاله به عناوین زیر می پردازیم
برررسی متداول ترین خطاها و مشکلات در کنترل دور میکرومستر 440 زیمنس
عیب یابی خطای F001 میکرومستر 440 زیمنس به چه صورت انجام می شود؟
تشخیص و عیب یابی خطای F001 میکرومستر 440 چگونه صورت می گیرد
چگونه ایراد و عیب کنترل دور میکرومستر 440 زیمنس مشخص می گردد؟
کنترل دور میکرومستر 440 زیمنس (Micromaster Siemens 440)
یکی از محصولات زیمنس آلمان که به منظور کنترل سرعت موتورهای القایی سه فاز مورد استفاده قرار میگیرد . اینورتر Micromaster 440 رنج توانی وسیعی از 0.12 کیلو وات تا 250 کیلو وات را پوشش میدهد.
خانواده 440 Micromaster معمولا برای کاربری های سنگین و به منظور راه اندازی موتور زیر بار مورد استفاده قرار میگیرد این اینورتر دارای قابلیت کنترل گشتاور ( Torque control) و روش کنترل سرعت برداری یا مدوکتور (Vector method) می باشد.
برخی از خطا ها و مشکلات متداول کنترل دور میکرومستر 440 زیمنس (Micromaster Siemens 440)
یکی از خطاهای متداول اینورتر 440 Micromaster خطای F001 می باشد که مربوط به خطای اضافه جریان در خروجی اینورتر (OverCurrent) می باشد.
راهنمایی به منظور عیب یابی خطای (F001 (Motor OverCurrent
دلایل بروز این خطا
- اتصال کوتاه در خروجی اینورتر
- خطای اتصال بدنه (اتصال زمین )
- بیشتر بودن توان موتور از توان درایو
- شل شدل اتصالات(Loose connection) داخل تابلو یا تخته کلم موتور (پلاک اتصالات موتور)
تشخیص و عیب یابی خطای (F001 (Motor OverCurrent
- طول کابل نباید بیش از حد باشد.
- کابل موتور و موتور نباید دارای اتصال کوتاه یا اتصال زمین باشند.
- پارامترهای موتور (مانند ولتاژ ، جریان ، توان، فرکانس و… ) باید با موتور مطابقت داشته باشند.
- پارامتر مربوط به میزان مقاومت استاتور (P0350) باید درست باشد.
- موتور نباید بیش از توان مکانیکی بارگیری شود.
- زمان رمپ اکسلیرشن (ACC) را افزایش دهید
- یک موتور کوچکتر (توان پایین تر) را وصل کنید
روشهای عیب یابی کنترل دور میکرومستر 440 زیمنس (Micromaster Siemens 440)
کابل های موتور را از اینورتر جدا کنید سپس کابل ها و موتور را با استفاده از یک میگر 1 کیلو ولت تست کنید (قبل از تست اطمینان حاصل کنید که موتور از درایو قطع شده است). وضعیت اتصال هر فاز به بدنه موتور را با استفاده از مولتی متر چک کنید.( در این حالت نباید مقاومت بین سیم پیچ ها و بدنه موتور کمتر از 1 مگا اهم باشد). فرکانس سوئیچینگ درایو را بررسی کرده و در صورت لزوم آن را تنظیم کنید. درایو مدار باز را بدون استفاده از موتورهای متصل در فرکانس های 20Hz، 40Hz و 60Hz بررسی کنید. ولتاژ خروجی را در هر مرحله بررسی کنید تا ببینید آیا ولتاژ متعادل است یا خیر.
سلام مطالب فوق العاده ی گذاشته اید ممنون فقط یک سوال در درایور زیمنس میکرومستر ۴۴۰ کد خطای f0022ظاهر شده بعد از باز کردن درایور متوجه شدم یکی از خازنهای ۲۲۰ نانوبرد اصلی dcمتلاشی شده ایا احتمال اسیب به ijbtهم هست یا خیر خازن مربوط به مدار اتصال زمین برد میباشد ممنون
سلام
بله احتمال آسیب به آی جی بی تی هم وجود دارد. معمولا در بیشتر مواقع با مشکل IGBT مواجه شدیم در مورد این خطا. بطور کلی اگر فقط گاهی بصورت اتفاقی با این خطا مواجه بشید ممکن است مشکل یکی ازین موارد باشد : -افزایش ناگهانی جریان که ممکن است در جریان مشکلات مکانیکی به وجود بیاد. – بهینه نبودن تنظیمات در حالت Vector . -استفاده از مقاومت ترمز نادرست با مقاومت خیلی کم.
اما در صورتی که دستگاه از موتور جدا شده باشد و دائما فالت بدهد مشکل داخلی خواهد بود.